معاون وزیر کشاورزی:

تولیدات کشاورزی خوزستان 5.5 میلیون تن افزایش می‌یابد

اهواز (پانا) - معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی و رئیس هیات مدیره موسسه جهاد نصر با بیان این‌که متوسط تولید محصولات کشاورزی در فاز اول طرح 550 هزار هکتاری، 5.5 میلیون تن است، گفت: حدود 800 میلیون مترمکعب آب کشاورزی با اجرای این طرح صرفه‌جویی می‌شود. 

کد مطلب: ۸۶۹۹۲۲
لینک کوتاه کپی شد
تولیدات کشاورزی خوزستان 5.5 میلیون تن افزایش می‌یابد


علی مراد اکبری در مراسم افتتاح فاز اول طرح 550 هزار هکتاری که امروز 22 آبان ماه برگزار شد، اظهار کرد: احیای اراضی 550 هزار هکتاری خوزستان و ایلام عمدتا در مناطق مرزی ایران اجرا می‌شود.

وی افزود: در سفر مقام معظم رهبری در سال 75 این پروژه کلید خورد و تا سال 87 اقدام مؤثری انجام نشد اما از آن سال تا سال 92 حدود 66 هزار هکتار از پروژه اجرایی شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در اولین سفر رییس جمهور به خوزستان یک و نیم میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی به این پروژه تخصیص یافت و مؤسسه جهاد نصر به عنوان مجری طرح انتخاب شد.

اکبری ادامه داد: با توجه به اقداماتی که در اجرای این طرح انجام گرفته است، تا کنون 295 هزار هکتار از طرح به اتمام رسیده است.

وی بیان کرد: بیش از 250 هزار هکتار از اراضی این طرح در پاییز سال گذشته و باقی اراضی نیز امسال به زیر کشت رفت و کشاورزان توانستند در آن مزارع کشت کنند.

رئیس هیات مدیره موسسه جهاد نصر با بیان این‌که کشور ایران به یک کشور خشک تبدیل شده است، گفت: استفاده بهینه از سرمایه‌گذاری‌های بالادست، بالابردن بهره‌وری از آب، ساماندهی مهاجرت، افزایش امنیت اجتماعی و اقتصادی، توسعه شاخص‌های انسانی، افزایش تولید و محصولات کشاورزی و پایداری آن از جمله اهداف مورد نظر در اجرای این پروژه است.

اکبری عنوان کرد: طرح 550 هزار هکتاری یک شاهکار مهندسی است زیرا در اجرای آن 26 مشاور، 27 پیمانکار و همچنین هشت هزار نیروی متخصص و ماهر کار کردند.

وی خاطرنشان کرد: متوسط تولید محصولات کشاورزی در فاز اول طرح 5.5 میلیون تن است و حدود 800 میلیون مترمکعب آب کشاورزی با اجرای این طرح صرفه‌جویی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار