افتتاح پنجمین المپیاد ورزشی درون مدرسه ای در میانه;

مدیرآموزش و پرورش میانه: بازی های بومی راهی برای نهادینه کردن فرهنگی اسلامی ایرانی در مدارس است

تبریز(پانا)- مدیرآموزش و پرورش میانه بر تاثیر ورزش و تحرک در سلامت دانش آموزان و جلوگیری از آسیب های اجتماعی نو پدید تاکید کرد و گفت: در این بین بازی های بومی راهی برای نهادینه کردن فرهنگی اسلامی ایرانی در مدارس است.

کد مطلب: ۸۶۲۴۳۳
لینک کوتاه کپی شد
مدیرآموزش و پرورش میانه: بازی های بومی راهی برای نهادینه کردن فرهنگی اسلامی ایرانی در مدارس است

صبح امروز مراسم افتتاح پنجمین المپیاد ورزشی درون مدرسه ای به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش در دبیرستان دوره اول عفاف شهرستان میانه با حضور ساجدی فر معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش میانه و روسای ادارات و معاونین و کارشناسان مدیریت برگزار شد.

در این المپیاد ورزشی که با حضور دانش آموزان شرکت‌کننده در این المپیاد ورزشی درون مدرسه ای برگزار می‌شود، دانش آموزان دختر و پسر در رشته‌های بدمینتون، والیبال، تنیس روی میز، دومیدانی، طناب‌بازی و ورزش‌های بومی محلی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش میانه در این مراسم با اشاره به اهداف برگزاری این المپیاد اظهار داشت: طرح المیپاد ورزشی درون مدرسه‌ای به‌منظور ارتقاء سطح سلامت دانش آموزان، افزایش نشاط و شادابی و بالابردن سطح مهارت‌های ورزشی آنان برگزار می‌شود.

ساجدی فر معاون با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری به توجه نوجوانان و جوانان به سه اصل تهذیب، تحصیل و ورزش، المپیاد ورزشی درون مدرسه ای را در راستای عملیاتی نمودن اهداف سند بنیادین نظام آموزش و پرورش براساس راهکارهای موجود در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دانست و گفت : طرح المپیاد ورزشی باعث ترویج ورزش و تشویق دانش آموزان به حضور در فعالیتهای ورزشی است که برای آینده ورزش قهرمانی کشور مورد اهمیت است .

وی همچنین اهداف المپیاد ورزشی در مدارس را باعث کشف استعداد های نهفته دانش آموزان دانست و بر برنامه ریزی های مشاوران در زمینه افزایش تحرک و تخلیه هیجانات دانش آموزان جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی نو پدید تاکید کرد.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت میانه گفت امروزه گسترش استفاده از بازی‌های رایانه‌ای و استفاده از فضای مجازی سبب شده است تا علاوه بر کاهش تحرک در میان دانش آموزان، مشکلاتی نظیر چاقی برای آنان به‌وجود آید که برگزاری چنین برنامه‌هایی موجب کاهش این آسیب‌ها می‌شود.

وی اهمیت توجه و غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان با بازی های بومی و محلی را خواستار شد و بازی های بومی راهی برای نهادینه کردن فرهنگی اسلامی ایرانی در مدارس دانست.

اهتزار پرچم پنجمین دوره المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای، روشن شدن مشعل این دوره از المپیاد و همخوانی سرود المپیاد از دیگر بخش‌های این مراسم بود که توسط دانش اموزان انجام شد.

در پنجمین المپیاد درون مدرسه ای دانش آموزان در رشته های مجاز آموزشگاهی از جمله بسکتبال، فوتبال، والیبال، تنیس روی میز و رشته طناب زنی و بازیهای بومی و محلی به رقابت می پردازند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار