باحضور وزیر بهداشت و درمان، ۶ طرح درمانی و بهداشتی در مراغه افتتاح شد

هاشمی: کمبود نیروی متخصص دانشکده علوم پزشکی مراغه باید حل شود

تبریز (پانا)- صبح امروز 6 طرح درمانی و بهداشتی با حضور وزیر بهداشت، در مان و آموزش پزشکی در مراغه افتتاح شد.

کد مطلب: ۸۵۲۸۱۹
لینک کوتاه کپی شد
هاشمی: کمبود نیروی متخصص دانشکده علوم پزشکی مراغه باید حل شود

فاز یک بیمارستان 117 تخت خوابی بیمارستان سینا با متراز 11 هزار مترمربع اعتبار بالغ بر 420 میلیارد ریال،

بخش جراحی قلب، آنژیوگرافی و اورژانس بیمارستان امیر المومنین، همچنین بلوک زایمان، بخش های مراقبت های ویژه نوزادان و اطفال بیمارستان شهید بهشتی و مرکز جامع سلامت شهر خداجو با حضور سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان در مراغه به بهره برداری رسیدند.

وزیر بهداشت در مراسم بهره برداری از این پروژه ها به دستاوردهای حوزه بهداشت و درمان در طول 40 سال عمر انقلاب اشاره کرد و گفت: این برکات و دستاوردها باید اطلاع رسانی شوند که از جمله این طرح بیمارستان سینا شهرستان مراغه است که امروز به بهر برداری رسید.

وی افزود: پیشانی خدمت برای هرجامعه و حکومتی ارایه خدمت در حوزه سلامت است و توسعه هر کشور و جامعه ای در کنار امنیت در گرو توجه بیشتر به حوزه بهداشت و سلامت است.

هاشمی تاکید کرد: کمبود نیروی متخص و اعضای هیات علمی دانشکده علوم پزشکی مراغه و همچنین عقب افتادن کارانه کادر بیمارستان های این شهرستان مورد توجه مسئولین دانشکده علوم پزشکی استان قرار گیرد.

توجه به آموزش و بهداشت و درمان دو اولویت مهم کشور هستند

امام جمعه مراغه نیز در این مراسم با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) گفت: دو علم اسلام شناسی و علم طب بر دیگر علوم برتری و ارجحیت دارند.

آیت الله محمدتقی پورمحمدی ادامه داد: علم طب علم احیای انسان هاست و کسانی که در این زمینه تلاش می کنند مورد عنایات خدواند هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، توجه به آموزش و بهداشت و درمان را از اولویت ها مهم کشور برشمرد و گفت:

مسئولین کشور و نمایندگان مجلس این موضوع را در راس کار خود قرار دهند و اقدامات و برنامه ریزی ها لازم در این مورد را انجام دهند.

نفش نخبگان در موفقیت کشور

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم به تفاوت های جامعه پیشرفته و عقب مانده اشاره کرد و گفت: کشورهای عقب مانده بیشتر روی پول، طلا و برده داری تمرکز می کنند در حالی که کشورهای توسعه یافته توجه خود را به حل مشکلات تمدن ها و برادری و تعامل متمرکز می کنند.

علی جلیلی افزود: وزارت بهداشت و درمان وزارت نخبگان است و انتظاری که از این وزارت خانه است این است که وزارت خانه را به وضعیت مطلوب برسانند و نقش نخبگان در این زمینه موثر است اگر نخبگان در حوزه های مختلف کشور سر کار باشند مطلقا در آن جا موفق خواهیم بود.

ارتقاء دانشکده علوم پزشکی مراغه به دانشگاه علوم پزشکی

حمید شکری فرماندار مراغه نیز در این مراسم ، ارتقاء دانشکده علوم پزشکی مراغه به دانشگاه علوم پزشکی، تکمیل دستگاه های بخش قلب بیمارستان امیر المومنین، تکمیل فاز 2 بیمارستان سینا و پرداخت کارانه های به تاخیر افتاده کادر بیمارستان این شهرستان را خواستار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار