معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری: سال گذشته حجم فروش شرکتهای دانش بنیان 360 هزار میلیارد تومان بود

هیچ اقتصادی با تکیه بر نفت توسعه نکرده است

تبریز (پانا)- معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری گفت: هیچ اقتصادی براساس نفت توسعه نکرده است چرا که این اقتصاد، کارآفرینی را نابود می کند.

کد مطلب: ۸۵۰۲۹۲
لینک کوتاه کپی شد
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری: سال گذشته حجم فروش شرکتهای دانش بنیان 360 هزار میلیارد تومان بود

سورنا ستاری در دیدار استاندار و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه دهها شرکت دانش بنیان چند هزار میلیارد تومانی در کشور فعالیت می کنند، گفت: عمده فعالیت آنها در زمینه ict، بیوتکنولوژی و تجهیزات پزشکی است.
رئیس بنیاد ملی نخبگان افزود: سال گذشته حجم فروش شرکتهای دانش بنیان 360 هزار میلیارد تومان بود و امسال فروش آنها قطعا بیشتر خواهد شد در حالی که از یک نطفه شروع کرده بودند. سیستم رشد این شرکتها اغلب از زیرزمین بوده و هم اکنون می توانند روی پای خود بایستند.
وی با یادآوری این نکته که هیچ اقتصادی براساس نفت توسعه نکرده است چرا که این اقتصاد کارآفرینی را نابود می کند، ادامه داد: در دنیا هیچ اقتصادی با اتکا به منابع زیر زمینی رشد نمی کند، این نیروی انسانی آموزش دیده و دانشمند است که ثروت را تولید می کند و لازمه آن محیط و اکوسیستم است.
ستاری افزود: در توسعه شرکتهای دانش بنیان صرف تخصیص پول مهم نیست، باید محیط نیز اصلاح شود، نوع تربیت و آموزش فرزندان مان مهم است
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری با اشاره به این که رشد اقتصادی از سرمایه گذاری بخش خصوصی از جیب خودشان محقق می شود نه سرمایه گذاری بر روی دلار و سکه گفت: جوانان فعال در شرکتهای دانش بنیان با امید به آینده و اعتماد به نفس می خواهند در جامعه تغییر ایجاد کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار