نایب رییس اتاق بازرگانی ، صنایع و معادن استان اردبیل :

اردبیل و وان ترکیه خواهر خوانده می شوند

اردبیل (پانا) - نایب رییس اتاق بازرگانی ، صنایع و معادن استان اردبیل گفت: تفاهم نامه خواهر ‌خواندگی شهر اردبیل با وان ترکیه بر اساس اشتراکات فرهنگی و مناسبات گردشگری مهرماه امسال امضا می شود.

کد مطلب: ۸۴۵۲۰۴
لینک کوتاه کپی شد
اردبیل و وان ترکیه خواهر خوانده می شوند

بهروز پور سلیمان در نشست فعالان اقتصادی اردبیل با معاون استاندار و شهردار وان ترکیه افزود: در نمایشگاه بین المللی گردشگری وان که از پنجم تا هشتم مهر برگزار می شود فعالان اقتصادی استان اردبیل با هدف توسعه مراودات اقتصادی حضور یافته و خواهر خواندگی 2 شهر اردبیل و وان بطور رسمی اعلام خواهد شد .
وی اظهار داشت: در این نمایشگاه توانمندی های اقتصادی و گردشگری استان اردبیل به نمایش گذاشته می شود .
پور سلیمان بر گسترش مراودات اقتصادی با ترکیه تاکید کرد و گفت: در سال های اخیر تعامل خوبی با فعالان اقتصادی این کشور همسایه صورت گرفته و امید است روز به روز بهتر شود .
نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان همچنین با اشاره به سفر هیات اقتصادی وان به اردبیل افزود: در این سفر توانمندی ها و جاذبه های گردشگری استان مورد بازدید قرار گرفت و قرار است فعالان گردشگری و اقتصادی استان با حضور در نمایشگاه بین المللی وان زمینه و بستر خوبی برای شناساندن قابلیت های گردشگری استان فراهم کنند .
اسحاق چناراف ، معاون استاندار وان ترکیه هم در این جلسه گفت: هدف از سفر به اردبیل دعوت از فعالان اقتصادی این استان برای شرکت در نمایشگاه بین المللی گردشگری وان و گسترش مبادلات اقتصادی 2 جانبه است .
وی سطح مراودات اقتصادی ایران و ترکیه را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: سال گذشته میلادی 500 هزار گردشگر ایرانی به وان سفر کردند که نشان دهنده علاقه مندی 2 کشور به توسعه روابط اقتصادی است .
چناراف بیان کرد: قابلیت های گردشگری استان اردبیل در زمینه آبگرم های معدنی ، هتل و پیست اسکی بیشتر است و می توان این قابلیت ها را در نمایشگاه بین المللی وان معرفی کرد .
وی ادامه داد : در اردبیل بنا به گفته مسئولان استان سالانه هشت میلیون گردشگر حضور می باید که نشان دهنده استقبال بیشتر گردشگران از این شهر است .
گفتنی است:در این نشست فعالان اقتصادی و گردشگری استان اردبیل درباره توسعه مراودات اقتصادی با فعالان اقتصادی ترکیه تبادل نظر و برای حضور در نمایشگاه بین المللی گردشگری وان اعلام آمادگی کردند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار