فرماندار شهرستان خوسف:

جشن شکرگزاری عناب در خوسف برگزار می‌شود

خوسف(پانا) - فرماندار خوسف گفت از برگزاری جشن شکرگزاری عناب اعم از کاشت، داشت و برداشت این محصول در 25 مرداد جاری در محیطی از باغ‌های این شهرستان با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۸۴۳۴۵۱
لینک کوتاه کپی شد
جشن شکرگزاری عناب در خوسف برگزار می‌شود

محمد شفیعی فرماندار شهرستان خوسف در بازدید از باغ‌های عناب استان در روستای سیوجان خوسف افزود: یکی از کارهایی که می توان برای سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال انجام داد معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان است.

وی بیان کرد: در این راستا سعی داریم در کنار معرفی ظرفیت‌ها، چالش‌ها و فرصت‌ها را به‌نوعی معرفی کنیم.

فرماندار خوسف گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی استان نیز برای جشن شکرگزاری در حوزه استارت‌آپ‌ها (شرکت‌های نوپا) میهمانان کشوری را به استان دعوت کرده است و در زمینه بازاریابی و فرآوری محصول عناب استان یکسری تفاهم‌نامه‌ها امضا می‌شود.

وی اظهار کرد: در زمینه نژاد انواع عناب و کلکسیون این محصول در برخی شهرستان‌ها از جمله سربیشه اقدامات خوبی انجام شده است و از آنجا که خشکسالی‌های سال‌های اخیر به فعالان بخش کشاورزی فشارهای زیادی وارد کرده است ناچاریم به سمت توسعه محصولات باغی و جایگزینی آن با برخی محصولات آب‌بر پیش برویم.

شفیعی سطح زیر کشت عناب شهرستان خوسف را یکهزار و پانصد هکتار عنوان کرد و افزود: این فرصت را می‌توان توسعه داد همانطور که در زمینه گل نرگس شهرستان خوسف در حال پیشرفت و توسعه هستیم و اقدامات خوبی از جمله بیمه نرگس‌کاران در حال انجام است.

وی اظهار امیدواری کرد: با برگزاری جشنواره‌های استانی و ملی دغدغه کشاورزان کاهش یافته و تا حدودی مشکلات آنها به‌ویژه در بخش بازاریابی حل و فصل شود.

جمعی از نمایندگان رسانه با حضور رئیس و معاونان سازمان جهاد کشاورزی استان، فرماندار خوسف و مدیرکل روابط عمومی استانداری از باغ‌های عناب روستای سیوجان در شهرستان خوسف بازدید کردند.
زرشک، عناب و زعفران از محصولات شاخص استان خراسان جنوبی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار