باغ گل‌ها به زودی در شهر اطلسی‌ها راه‌اندازی می‌شود

همدان (پانا) - مدیر منطقه 2 شهرداری همدان از آغاز احداث باغ گل‌ها در منطقه 2 شهر همدان خبر داد.

کد مطلب: ۸۳۹۴۸۸
لینک کوتاه کپی شد
باغ گل‌ها به زودی در شهر اطلسی‌ها راه‌اندازی می‌شود

رضا ابرار خرم با اعلام این خبر اظهار کرد: همانطور که شاهدیم در همه شهرهای مطرح جهان انواع پارک‌ها با موضوعات مختلف احداث می‌شود که علاوه بر تنوع آفرینی و تبدیل شدن به جاذبه‌های گردشگری آن شهر منجر به کسب درآمدهای پایدار کلان برای آن شهر می‌گردد که توسعه بهینه آن شهر را به دنبال دارد و شهرداری منطقه 2 نیز با آگاهی از این امر پروژه باغ گل‌ها را در دستور کار قرار داده است.

مدیر منطقه دو شهرداری همدان با اعلام اینکه وسعت این باغ 18 هزار مترمربع است افزود: باغ گل‌های اطلسی با هدف گرد آوردن مجموعه‌ای بی‌نظیر از گونه‌های مختلف در جنب پارک خواهر دباغ (پارک بانوان) درحال احداث است.

ابرار خرم با اشاره به اینکه در باغ گل‌ها بحث زیبایی و خلاقیت بیشتر در نظر است خاطرنشان کرد: در کنار آن با معرفی انواع متفاوت از گونه‌ها جنبه‌های آموزشی اعم از معرفی گل‌ها نیز در دستور کار قرار دارد.

وی اعتبار عمرانی این پروژه را بالغ بر 10 میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: عملیات عمرانی از قبیل دیوارکشی، احداث دمنوش خانه، مرکز غذای سالم، معابر دسترسی پیاده در داخل پارک، سرویس بهداشتی و... ازجمله اقداماتی است که انجام خواهد شد.

ابرار خرم افزود: در این باغ کاشت گونه‌های ممتاز از قبیل باغ رز، باغ کاکتوس، گیاهان پیازی، باغ داودی، ایجاد فرش گل و محل‌هایی جهت عکس‌برداری در برنامه کاری قرار دارد و همچنین احداث گلخانه جهت نگهداری از گل‌هایی که بیرون از محیط گلخانه امکان رشد ندارد تعبیه می‌شود تا در فصول سرد سال نیز امکان بازدید از آن برای عموم شهروندان میسر باشد.

رضا ابرار خرم تأکید کرد: امیدواریم با اجرای پروژه باغ گل‌ها و پروژه‌های دیگر در این منطقه گامی در جهت توسعه شهر و خدمت‌رسانی مطلوب به شهروندان برداریم. وی خاطرنشان کرد: شهرداری منطقه 2 از همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها برای انجام توسعه در منطقه بهره‌گیری خواهد کرد و انتظار می‌رود شهروندان در این راه شهرداری را تنها نگذارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار