سند جامع اربعین حسینی استان ایلام تدوین می‌شود/ لزوم تعامل همه دستگاه‌های اجرایی برای اربعین ۹۷

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام، گفت: دستگاه‌های اجرایی برنامه‌ها و فعالیت‌های خود برای تدوین این سند هر چه سریع‌تر در اختیار دبیرخانه ستاد اربعین استان قرار دهند.

کد مطلب: ۸۲۷۰۵۷
لینک کوتاه کپی شد
سند جامع اربعین حسینی استان ایلام تدوین می‌شود/ لزوم تعامل همه دستگاه‌های اجرایی برای اربعین ۹۷

ایلام (پانا) - معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام، در نشست ستاد اربعین این استان با حضور دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی استان، اظهار کرد: رویکرد وزارت کشور این است که سند جامع اربعین حسینی تا ابتدای مهرماه سال جاری با رویکرد اقتصاد مردمی تهیه و تدوین شود.

وی، بابیان اینکه در این سند افق برنامه و فعالیت‌های همه دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی عضو ستاد تا سال 1400 و چشم‌انداز وضعیت استان و به‌ویژه مرز مهران در ایام اربعین حسینی تعریف می‌شود، افزود: اربعین حسینی پیاده‌روی ملی است که نگاه بین‌المللی را به دنبال دارد، یک کار جمعی است و همه دستگاه‌ها، نهادها و ارگان‌ها در حوزه اربعین موظف به همکاری هستند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام، بابیان اینکه ستاد اربعین حسینی استان از 10 کمیته تشکیل‌شده است، ابراز کرد: زیرشاخه این کمیته‌ها دستگاه‌ها و نهادهای دولتی هستند و عمده مسائل ما در حوزه اربعین حسینی مربوط به زیرساخت‌هاست که نشست‌های خوبی در حوزه عمرانی برگزارشده و انتظار می‌رود که برخی از مسائل زیرساختی قبل از اربعین حسینی سال جاری تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

نوذری، با تأکید بر اینکه مستندات کمیته‌های ستاد اربعین استان به دبیرخانه ستاد ارسال شود، گفت: همه دستگاه‌ها فعالیت‌های خوبی دارند و امسال نیز تخصیص اعتبارات پیگیری بیشتری شود که میزان اعتبارات تخصیصی برای انجام امور بیشتر شود و ارزیابی از روند فعالیت کمیته‌ها صورت خواهد گرفت و کمیته‌های برتر اعلام خواهند شد.

وی، بابیان اینکه سند جامع اربعین حسینی در استان در حال تدوین و تهیه است، یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی برنامه‌ها و فعالیت‌های خود برای تدوین این سند هر چه سریع‌تر در اختیار دبیرخانه ستاد اربعین استان قرار دهند، در تلاش هستیم که بعد از تهیه سند جامع اربعین همایش ملی اربعین حسینی با حضور صاحب‌نظران در استان ایلام برگزار شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام، تصریح کرد: باید تلاش کرد از موضوع اربعین حسینی در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی استفاده شود، در کارگروه‌های تخصصی مسائل مربوط به کمیته‌ها مرتفع شود و مسائل و مشکلات موجود بررسی و نتیجه به دبیرخانه ستاد اعلام گردد.

نوذری، در پایان، خاطرنشان کرد: خوشبختانه ستاد اربعین حسینی استان در سال 96 عملکرد بسیار خوبی داشته است و باید تلاش کرد سال 97 این عملکرد بهتر شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار