فرماندار اسلامشهر خبر داد:

اجرای آزمایشی طرح الگوی مراقبت اجتماعی جامع در شهرستان اسلامشهر

اسلامشهر (پانا)-نخستین جلسه کمیته راهبردی پروژه توسعه همه جانبه رشد و تکامل دوران ابتدای کودکی با حضور فرماندار اسلامشهر برگزار شد.

کد مطلب: ۸۲۲۶۴۲
لینک کوتاه کپی شد
اجرای آزمایشی طرح الگوی مراقبت اجتماعی جامع در شهرستان اسلامشهر

در این جلسه که معاون برنامه ریزی و اداری مالی فرماندار، بخشداران چهاردانگه و احمدآباد مستوفی، روسای بهزیستی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان و ملک افضلی پایه گذار طرح الگوی مراقبت اجتماعی جامع نیز حضور داشتند، امیراله حقیقی در سخنانی با بیان اینکه رشد و تکامل نوزادان در سنین نخست زندگی و توجه به شاخص های سلامت جسمی، روانی و... از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اظهار داشت: کارگروه تخصصی جهت اجرای آزمایشی طرح الگوی مراقبت اجتماعی جامع در فرمانداری شهرستان با مشارکت سازمان بهزیستی کشور و وزارت بهداشت و درمان در اسلامشهر آغاز شده است.
وی در ادامه با بیان اینکه این طرح پس از اجرا در اسلامشهر و بررسی نتایج آن و اصلاح موارد احتمالی در جهت بهبود شاخص های سلامت اجتماعی در سراسر کشور اجرا خواهد شد، افزود: همه ادارات مرتبط شهرستان از جمله آموزش و پرورش جهت اجرای موفقیت آمیز این طرح همکاری و تعامل لازم با دست اندرکاران را خواهند داشت.
فرماندار اسلامشهر بر ضرورت استفاده از ظرفیت رسانه ها و مطبوعات، بخش خصوصی، سازمانهای مردم نهاد و خیرین جهت اجرای هر چه بهتر این طرح تاکید کرد و گفت: ان شاءا... با اولویت بندی بخشی و برنامه ریزی مناسب، گام های موثری در جهت تحقق اهداف این طرح در اسلامشهر برداشته شود.
حقیقی تصریح کرد: سال های ابتدای کودکی مهم ترین سال های حیات است و تجربیات این سال ها زیر بنای زندگی آینده هر انسانی خواهد بود. لذا اگربه نیاز های تکاملی کودکان در طی این دوران پاسخ مناسبی داده شود، آنها سالم تر بوده، از قدرت تفکر و تعقل بیشتری برخوردار می شوند و مهارتهای عاطفی و اجتماعی بهتری خواهند داشت.
وی با بیان اینکه در زندگی ماشینی امروز توجه کمتری به نیازهای اساسی کودکان و نوزادان می شود، ادامه داد: باید نگاه خانواده ها و جامعه را نسبت به این امر تغییر داد تا با فرهنگسازی و اطلاع رسانی بیشتر و ارائه آموزش های لازم به خانواده ها شاخص های سلامت نوزادان و کودکان که آینده سازان کشور هستند را ارتقاء داد.

/خبرنگار:زهرا سهرابی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار