مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی:

افزایش تاب آوری و پیشگیری از آسیب ها از اهداف طرح ملی محیاست

اراک (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: هدف از برگزاری اجرای «طرح ملی محیا» ارتقای سلامت روان، افزایش تاب آوری، پیشگیری از آسیب ها و بهبود مناسبات رفتاری زنان سرپرست خانواده در اجتماع و محیط زندگی است.

کد مطلب: ۸۲۱۴۹۸
لینک کوتاه کپی شد
افزایش تاب آوری و پیشگیری از آسیب ها از اهداف طرح ملی محیاست

شهریار فولادوند با اشاره به برگزاری طرح ملی محیا ویژه بانوان فرهنگی استان مرکزی افزود: این طرح به منظور دانش افزایی و توانمند سازی بانوان فرهنگی سرپرست خانوار استان مرکزی، در جوار بارگاه مطهر حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در شهر مقدس مشهد برگزار شده است.

وی با بیان اینکه زنان سرپرست خانوار به دلیل انجام وظایف ناشی از نقش های خانوادگی و ایفای تعهدات شغلی در فشار مضاعف به سر می برند ادامه داد: ضرورت دارد به منظور افزایش قدرت پایداری و فائق آمدن بر مشکلات و چالش های پیش رو، مهارت های فردی و اجتماعی آنان را جهت مدیریت صحیح و مطلوب بر خود، خانواده و محیط کاری تقویت نمود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی بیان کرد: هدف از برگزاری اجرای طرح ملی محیا ارتقای سلامت روان، افزایش تاب آوری، پیشگیری از آسیب ها و بهبود مناسبات رفتاری زنان سرپرست خانواده در اجتماع و محیط زندگی است.

فولادوند اظهار داشت: طرح ملی محیا، که در قالب کارگاه تخصصی برگزار می شود، شرکت کنندگان با مباحثی پیرامون مهارت های اساسی زندگی در برخورد با مشکلات و مسائل زندگی، تقویت آستانه تحمل، عزت نفس و اعتماد به نفس در زنان و آشنایی با قوانین و حقوق حمایتی زنان سرپرست خانوار آشنا می شوند.

به گفته وی هدایت زنان به سوی شناخت و باور توانمندی ها و استعدادهایشان و پرورش از محور اصلی طرح ملی محیاست.

مشاور امور بانوان آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در خصوص اجرای این طرح گفت: طرح ملی محیا ویژه زنان فرهنگی سرپرست خانوار استان مرکزی به مدت 4 روز با حضور ۸۵ نفر از زنان فرهنگی استان، با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در جوار حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) برگزار شد.

شیرین برفره افزود: همزمان با برگزاری این اردوی زیارتی- سیاحتی کارگاه های آموزشی در محورهای افزایش مهارت ها و توانمندی سازی روانی، اجتماعی و تقویت روحیه معنوی بانوان فرهنگی سرپرست خانوار نیز برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار