در جشنواره جابربن حیان:

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان: تقویت روحیه پژوهشی در دانش آموزان سهم ایران را در تولید دانش جهانی افزایش می دهد

اهواز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: با پرورش خلاقیت و استعداد فرزندان این سرزمین می توانیم سهم ایران را در تولید دانش ،علم و اقتصاد جهان افزایش دهیم.

کد مطلب: ۸۱۷۸۷۸
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان: تقویت روحیه پژوهشی در دانش آموزان سهم ایران را در تولید دانش جهانی افزایش می دهد

محمد تقی زاده در جشنواره جابربن حیان که در هنرستان ساجده اهواز برگزار شد، گفت: آموزش شامل بخش های نظری و عملی است و زمانی می توانیم در علم و صنعت موفق عمل کنیم که بخش عملی و پژوهشی آموزش ها را تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه حدود 240 هزار دانش آموز دوره ابتدایی در سطح مدارس خوزستان جشنواره جابرن حیان شرکت کردند، گفت: تقویت مهارت هایی نظیر مشاهده دقیق، روحیه کنجکاوی و پرسشگری و افزایش اعتماد به نفس در دانش آموزان و تقویت بینش پژوهشی و آموزش روش علمی از اهداف برگزاری این جشنواره است.

تقی زاده همچنین عنوان کرد: برگزاری چنین جشنواره هایی سبب افزایش اعتماد به نفس در دانش آموزان می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اینکه 80 هزار پروژه در مرحله مدرسه ای و 292 پروژه در مرحله استانی این جشنواره توسط دانش آموزان ارائه شده است ،گفت: پرورش دانش آموز فکور و پژوهنده به عنوان یک ضرورت اساسی در نظام آموزشی و از اهداف اساسی تعلیم و تربیت است که با برگزاری چنین جشنواره هایی تحقق پیدا می کند.

تقی زاده با اشاره بر لزوم ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین دانش آموزان استان، یادآور شد: با بررسی گذشته تاریخی این سرزمین متوجه می شویم که استان خوزستان، 300 سال قبل از آکسفورد دارای دانشگاه و بهترین کتابخانه ها و بیمارستان ها بوده است از این رو لازم است تا دانش آموزان با مطالعه بیشتر از پیشینه تاریخی و علمی کشور آگاهی پیدا کنند.

وی لازمه توسعه شاخص های تمدن اسلامی را تقویت روحیه تحقیق، پژوهش و تفکر در میان دانش آموزان دانست و گفت: با تقویت این روحیه است که می توانیم ضمن پرورش خلاقیت و استعداد فرزندان این سرزمین، سهم ایران را در تولید دانش در علم و اقتصاد جهان افزایش دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با تاکید بر تقویت بخش عملی و پژوهشی در دانش آموزان ،تصریح کرد: هم اکنون 40 پژوهش سرا در سراسر استان خوزستان در زمینه آموزش فعالیت های کارگاهی و علمی به دانش آموزان در حال فعالیت هستند.

گفتنی است؛ جشنواره جابربن حیان در بین دانش آموزان پایه ابتدایی برگزار می شود و موزش و پرورش خوزستان دارای 537 هزار و 896 دانش آموز پایه ابتدایی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار