معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی:

طرح روستا تعاون در 1900 روستا اجرا شده است

یزد(پانا)- معاون امور تعاون، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: تا کنون در1900روستا در سطح کشور طرح روستا تعاون اجرا شده و هدف از اجرا کردن این طرح ایجاد شغل برای مردم روستا به ویژه زنان و جوانان روستایی است.

کد مطلب: ۸۰۸۵۹۲
لینک کوتاه کپی شد
طرح روستا تعاون در 1900 روستا اجرا شده است

سیدحمیدکلانتری معاون امور تعاون، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با خبرنگار پانا بیان داشت: در سال 1396 در رابطه با اشتغال زایی در روستاها طرحی بوجود آمد به نام طرح"روستا تعاون" و با توجه به فرهنگ مردم روستا که برگرفته از کار جمعی و مشارکتی است قرار شد در این طرح وام و تسهیلات اشتغال روستایی به شرکت های تعاونی و سهامی خاص عرضه شود.

معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی بیا داشت: دوسیاست مهم طرح"روستا تعاون" آن است که اولویت ارائه وام، به شرکت های تعاونی داخل روستا است ک قصد توسعه،ایجاد فعالیت و اشتغال جدید دارند و سیاست دیگر آن که در برخی از روستاها زمینه فعالیت گروهی و اشتغال زایی وجود دارد اما شرکت تعاونی وجود ندارد و در این روستا ها میتوان با ارائه این تسهیلات تعاونی هایی بوجود اورد.

کلانتری در ادامه افزود: مردم روستا نشین،بویژه زنان و جوانان روستایی را تشویق میکنم تا در قالب گروه های روستایی یا شرکت های تعاونی از این تسهیلات استفاده کنند.

هم چنین وی تصریح کرد: این طرح و اجرایی کردن آن از سیاست های دولت تدبیر و امید برای ایجاد اشتغال در روستاها است و در اولویت کارهای وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی قرار دارد.

استاندار اسبق استان یزد توضیح داد: بر اساس آمار ها حدود1900روستا اعلام امادگی کردند،که در وافع می توان گفت 1900 تعاونی، و حدود 1100 تعاونی از سیاست اول طرح پیروی می کنند و تعاونی هایی بودند که وجود داشتند و در حدود 800 تعاونی،شرکت تعاونی بودند که بوجود آمدند.

خبرنگار: فاطمه امیدوار/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار