رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور:

حذف آزمون های مدارس خاص تصمیمی عاقلانه، علمی و قابل دفاع است

تبریز (پانا)- رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور  گفت: بسیاری از کارشناسان معتقدند که این اقدام آموزش و پرورش برای حذف آزمون های ورودی مدارس خاص در دوره ابتدایی را باید سال ها پیش انجام می داد.

کد مطلب: ۸۰۶۳۵۴
لینک کوتاه کپی شد
حذف آزمون های  مدارس خاص تصمیمی عاقلانه، علمی و قابل دفاع است

مجید قدمی در گردهمایی معاونین تربیت بدنی آموزش و پروش استان های سراسر کشور در تبریز با اشاره به اهمیت بحث مداخله در آموزش و پرورش استثنایی گفت: ما کودک ناشنوا را شناسایی کرده و سعی می کنیم در صف کاشت حلزون بگذاریم با این که وظیفه ما فقط آموزش و پرورش است ولی با توجه به نیاز این بچه ها و بر اساس تشخیص در برخی مسایل نیز مداخله می کنیم.

وی افزود: هزینه کاشت که 6 میلیلون تومان است را طی قرار دادی که با وزرات بهداشت منعقد کرده ایم آموزش و پرورش استثنایی می پردازد وفقط از والدین می خواهیم هرچه سریعتر برای کاشت اقدام کنند و در طی 2 سال 300 دانش آموز این چنینی را برای کاشت معرفی کردیم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به تصمیم قاطع ویزر آموزش و پرورش مبنی بر حذف آزمون های مدارس خاص در دوره ابتدایی بیان کرد: بعد از دوره رنسانس و تحول در مشاغل و روان شناسی و تولید ابزارهای جدید جداسازی انسان های نابغه از دیگر افراد شروع شد ولی در دوره پست مدرنیته و از 35 سال پیش نگاه متفاوتی شکل گرفته و این نگاه به ارزش های ما نیز نزدیک است.

قدمی با رد نگاه جداسازی دانش آموزان تیزهوش با دانش آموزان عادی تصریح کرد: ما می خواهیم افرادی تربیت کنیم که در همین جامعه با هم و در کنار هم زندگی کنند مگر این که افراد نابغه در شهر و جامعه دیگری متفاوت از جامعه افراد عادی زندگی کنند؟

وی اضافه کرد:این افراد که با عنوان تیزهوشان از سایر افراد جدا می شوند چون در دل جامعه زندگی نمی کنند فردا به عنوان مدیران کشور نمی توانند درد جامعه را بفهمند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: باید سعی کنیم دانش آموزان در کنار هم آموزش یابند و نیازهای افراد تیزهوشان را قالب المپیادها و مسابقات باید جواب دهیم.

قدمی اظهار کرد: بسیاری از کارشناسان معتقدند که این اقدام آموزش و پرورش برای حذف آزمون های ورودی مدارس خاص در دوره ابتدایی را باید سال ها پیش انجام می داد و کسانی که ادعا می کنند این اقدام آموزش و پرورش مربوط به دوره ساسانی است توصیه می کنم که بیشتر مطالعه کنند و کسانی که تخصص لازم را ندارند لطفا موضوع را سیاسی نکنند چرا که این تصمیم عاقلانه، علمی و قابل دفاع است.

وی تصریح کرد: گزینش دانش آموزان تیزهوش 2 تا 3 سال طول می کشد و در این مدت باید پیشرفت تحصیلی و برخی موارد رصد شود تا بگوییم فرد واقعا تیزهوش است و البته نباد این افراد از دیگران جدا شود و در برخی کشورها دانش آموزان تیزهوش دستیار معلم هستند.

قدمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: 9 هزار نفر سال گذشته در آزمون جهش پایه تحصیلی شرکت کردند و 4 هزار و 500 نفر در این آزمون موفق شدند و یک نفر از اول ابتدایی به اول متوسطه جهش کرد که دارای بهره هوشی 160 بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار