مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین؛

متاسفانه امروز نخل فرهنگی ما دچار آسیب شده است

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه آموزش و پرورش توسعه یافته انسان محور است نه دانش محور گفت: متاسفانه امروز نخل فرهنگی ما دچار آسیب شده است.

کد مطلب: ۸۰۳۰۱۵
لینک کوتاه کپی شد
متاسفانه امروز نخل فرهنگی ما دچار آسیب شده است

به گزارش خبرنگار پانا قزوین ، سالار قاسمی در همایش سالروز تاسیس نهاد امور تربیتی ضمن تبریک این هفته به خانواده بزرگ تعلیم و تربیت به ویژه معاونین و مربیان پرورشی مدارس افزود: مربی امور تربیتی باید بداند چگونه وقتی کسی به دام می افتد ، بند را از پای وی درآورد.

وی اظهار داشت: روحیه مشارکت جویی مربی و بهره مندی از ظرفیت های دانش آموزای ، عاملی مهم و تعیین کننده جهت ایجاد فضای تربیتی در مدرسه است.

قاسمی با بیان این اینکه عمیقا در حوزه تربیتی امروز با مشکلات جدی مواجه هستیم، ادامه داد: تربیت واقعی، دانش آموزان را به سوی ریشه دار شدن و نهادینه کردن آدب ، شخصیت و احترام هدایت می کند.

این مسئول تاکید کرد: امروز در مسایل تربیتی نسبت به مسایل آموزشی بیشتر به خلاقیت نیازمندیم چرا که سواد، ارتباط مستقیم با خلاقیت دارد و در کار تربیتی نو آوری و ابتکار ضروری است .

قاسمی اضافه کرد: تشکیل حلقه های مشورتی از مربیان برجسته استان و بهره گیری از تجربیات این افراد مورد توجه مسئولان آموزش و پرورش باید قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطر نشان کرد: متاسفانه امروز اثر کتاب بسیار کم شده است و بدلیل اثر گذاری فضای مجازی باید در این حوزه ها استفاده لازم را ببریم .

وی تاکید کرد: باید قلب بچه ها را با کار تربیتی صحیح تکان دهیم چرا که آموزش و پرورش توسعه یافته ، ذهن را وسعت می بخشد امروز آسیب های اجتماعی دانش آموزان ما را مورد تهدی جدی قرار داده است.

قاسمی افزود: معتقدم که با همین شرایط و امکانات می توان کارهای بزرگی انجام داد چرا که تربیت به معنای این است که از محدودیت و تهدید باید فرصت سازی کرد.

وی یاد آور شد: باید ببینیم چقدر توانسته ایم از ظرفیت اولیاء برای تربیت دانش آموزان استفاده کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین افزود: تربیت بدون مشارکت امکان پذیر نیست ، تربیت یک منظومه ، سیستم و فرآیند است با حذف آزمون های زائد و استراس زا فرصت بهتری در اختیار مربیان تربیتی برای بالندگی و پرورش دانش آموزان قرار می گیرد.

قاسمی تصریح کرد: وقتی صرفا فن آوری محور باشد تربیت آسیب می بیند عشق ورزی و محبت ، محور انسان دوستی و احترام به همنوعان است .

وی افزود: نهاد خانواده و روحانیت باید در زمینه تربیت نقش کلیدی خود را به خوبی ایفاء کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار