مسئول قرارگاه تربیتی و نصیب آموزشی برابر:
حافظه محوری باید از سیستم آموزشی حذف شود
تبادکان (پانا) - مشاور مدیر کل و مسئول قرارگاه تربیتی و نصیب آموزشی برابر گفت حافظه محوری که در مقابل پژوهش محوری است باید از سیستم آموزشی حذف شود.
محمد تقی فخریان مشاور مدیر کل و مسئول قرارگاه تربیتی و نصیب آموزشی برابر گفت: «محور کارهای قرارگاه اجرایی سند تحول بنیادین آموزش و پروش، کار پژوهشی است و لازمه رسیدن به کار درست و موفقیت استفاده از نیروهایی با تفکر پژوهشی است.»
وی افزود: «از سال گذشته این اتفاق در خراسان رضوی رقم خورده که گفتمان سازی، حساس سازی و فعال سازی، نقطه شروع این امر مهم بوده و در حال حاضر به طرح و ایده های خوب معلمان، اولیا و دانش آموزان در مورد تحول بنیادین رسیدیم.»
وی گفت: «اگر آموزش و پرورش نگاهی به تحول بنیادین چه در حوزه دانش آموزی و چه در حوزه معلمی داشته باشد شاهد این هستیم که هر دوی این حوزه ها بر اساس محور پژوهش استوار هستند.»
وی تاکید کرد: «معلم باید مؤلف باشد و اگر قرار باشد معلمی مؤلف باشد حتما باید پژوهشگر باشد. سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در صورت اجرای درست و بر اساس مأموریت های تعریف شده باید از مسیر پژوهش و تحقیق در حوزه معلمی و دانش آموزی شروع شود.»
وی ادامه داد: «توجه نداشتن به دانش آموزان خلاق و پژوهشگر حتی در زمینه تألیف کتب و طرح درس ها و نبودن بستری برای ثبت اثر و اختراعات این دانش آموزان موجب مشکلاتی شده است. خوشبختانه امسال و با شروع توجه و نگاه جدید ما به سند تحول بنیادین با نگاه ترسیم شده رهبری که در دستور کار مدیریت آموزش و پروش به ویژه در مراکز پژوهشی استان قراره گرفته و باید تقویت شود، شاهد اتفاقات خوبی بودیم.»
وی در پایان گفت: «ما نیز پذیرای غفلت های آموزش و پرورش هستیم و آن حمایتی که باید در عرصه دانش آموزی و معلمی صورت بگیرد و انجام نشده را باید به سمت مطالبه گری پیش ببریم.»
دانش آموز خبرنگار : مهدیه صمدی
ارسال دیدگاه