در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای علمی و هنری دانش‌آموزان مطرح شد:

پژوهش فقط یک برنامه نیست، سرمایه است

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه4 با بیان اینکه پژوهش یک سرمایه است که باید در بین دانش‌آموزان و حتی معلمان نهادینه شود، توسعه تحقیق در مدارس را در ارتقای سطح علمی معلمان و دانش‌آموزان موثر و مفید دانست.

کد مطلب: ۱۳۷۱۸۰۱
لینک کوتاه کپی شد
پژوهش فقط یک برنامه نیست، سرمایه است

هادی زمانی نژاد؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه4، امیرحسین دلخواه؛ معاون آموزش متوسطه، محمود قجاوند؛ کارشناس مسئول مشارکت های مردمی و مدارس غیردولتی از نمایشگاه دستاوردهای علمی و هنری مجتمع آموزشی صبا در دوبخش آثار پژوهشی دانش آموزان متوسطه دوره اول و آثار هنری هنرجویان هنرستان بازدید کردند.

زمانی نژاد در حاشیه این بازدید ضمن گفت و گو با دانش آموزان متوسطه دوره اول این مجتمع با بیان اینکه حاکم شدن فضای پرسشگری و جستجوگری در مدارس از جمله مواردی است که آموزش و پرورش باید به آن توجه کند تا پژوهش محوری دربین دانش آموزان و حتی معلمان نهادینه شود، گفت: پژوهش فقط یک برنامه نیست بلکه سرمایه است که توسعه و تحقق آن در مدارس می‌تواند در ارتقای سطح علمی معلمان و دانش‌آموزان تأثیرات بسیار زیادی داشته باشد. در واقع پژوهش به صورت گروهی برای تبادل ایده ها در بین دانش آموزان در پایه های مختلف تحصیلی به ویژه درکلاس درس معلم ضروری است.

زمانی نژاد در بازدید از نمایشگاه هنرجویان گرافیک اظهار کرد: این نمایشگاه حاصل ذوق، هنر و اندیشه دانش آموزان و آینده‌سازان ایران اسلامی است که موجب نشاط و امیدواری می شود. هنر و شاخه های مختلف آن از مهمترین عوامل در بیان مقاصد، افکار، عقاید و نیازهای درونی بشر محسوب می شود.

وی افزود: اشتغال به فعالیت های هنری می تواند علاوه بر پرورش حس زیبایی دوستی، نقش موثری در رشد شخصیت انسان ها داشته باشد. به همین خاطر، هنرستانی‌ها اعتماد به نفس بیشتر و خودباوری بالاتری نسبت به دانش‌‌آموزان دبیرستانی دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار