دبیر بهارستانی:
نظام آموزش و پرورش، جزیرهای که ریشه در اخلاق دارد
بهارستان یک (پانا) - دبیر بهارستانی، نظام آموزش و پرورش را به جزیرهای که ریشه در اخلاق دارد، تشبیه کرد.
![نظام آموزش و پرورش، جزیرهای که ریشه در اخلاق دارد](https://cdn.pana.ir/thumbnail/MTQ1YWY1GGnh/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTH34rJZLI9PFUsAIKXaKdntA,,/MTQ1YWY1GGnh.jpg)
محمود تیزرو، دبیر معارف اسلامی بهارستانی با ۲۵ سال سابقه تدریس در گفتوگو با پانا، درخصوص ویژگیهای مدیریت خوب در مدرسه بیان کرد: «بسیاری از مدیران هستند که فقط به تعدادی از دانشآموزان توجه میکنند و به برخی از آنها هرگز توجه نمیشود؛ یک مدیر خوب لازم است تا در مجموعه خود، مانند خورشید به تمام دانشآموزان بتابد و آنان را معرفی کند.»
تیزرو در ادامه افزود:«مدیر خوب، گوهر وجود انسان را درک میکند؛ آشنایی با انگیزهها و اهداف مدیر، انتخاب مسیر درست توسط مدیر و بازخورد عالی دانشآموزان از فعالیتهای مدرسه نیز میتواند مجموعه را به راه درست هدایت کند.»
وی نظام آموزش و پرورش را به جزیرهای که ریشه در اخلاق دارد، تشبیه کرد و تاکید کرد:«اگر خواستار جامعهای موفق هستیم، لازم است تا دانشآموزان، تلفیقی از ضعیف، متوسط، باهوش و نخبه باشد تا به همه آنان نیز توجه شود.»
تیزرو در ادامه، با ارائه پیشنهادی برای تدریس دبیران، گفت:«لازم است تا خلاقیتی را در روشهای سنتی ایجاد کنیم؛ زیرا روش سنتی دانشآموز را خسته میکند. در واقع در طی این دو سال تدریس مجازی دبیران و همچنین دانشآموزان، مهارت استفاده در اپلیکیشنهای مختلف را ارتقا دادند؛ بنابراین کرونا را فرصتی بدانیم برای درک عمیق تدریس حضوری.»
این فرهنگی با سابقه برای افزایش سطح علمی و اخلاقی نیز گفت:«آموزش در تمامی فرهنگها و حکومتها مهمترین مولفه است؛ لازم است تا برای افزایش سطح علمی، به بهره کافی از امکانات، روش تدریس معکوس، سنجش عملکردی و به کار بردن خلاقیت در روشهای تدریس توجه کنیم.»
دانشآموز خبرنگار: النا چالیشگر
ارسال دیدگاه