برگزاری بیست و پنجمین دوره انتخابات شوراهای دانش‌آموزی استان قزوین

قزوین(پانا) - بیست و پنجمین دوره انتخابات شوراهای دانش‌آموزی استان قزوین امروز با حضور 245 هزار نفر از دانش‌آموزان در  2 هزار و 300  مدرسه برگزارشد.

کد مطلب: ۱۳۲۳۸۴۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری بیست و پنجمین دوره انتخابات شوراهای دانش‌آموزی استان قزوین

بیست و پنجمین دوره انتخابات شوراهای دانش‌آموزی استان قزوین امروز با حضور 245 هزار نفر از دانش‌آموزان در 2 هزار و 300 مدرسه برگزارشد.

عباس کاظمی فرماندار شهرستان قزوین در بیست و پنجمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی استان قزوین، با قدردانی از زحمات مسئولان آموزش و پرورش در حوزه تعلیم و تربیت استان قزوین اظهار داشت: بعد از دوران کرونا، نگرانی ها در حوزه های مختلف خیلی جدی بود، با مجاهدات های شبانه روزی و خالصانه ای که صورت پذیرفت، شرایط ما در استان، شرایط خوبی است، حوادث اخیری که اتفاق افتاد نشان داد که نباید کانون تعلیم و تربیت را رها کرد و به آن بی توجه شد، اگرچه همیشه مورد تاکید و توجه بوده است‌‌.

وی گفت: معتقدیم دانش آموزان امروز سطح درک وفهم و شعور و آگاهیشان بسیار بسیار بالاتر از نسل های قبل خودشان است و این به عنوان یکی از ویژگی های این نسل همواره باید مورد توجه قرار گیرد.

کاظمی با تاکید بر دانش آموزان در خصوص مطالعه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، تصریح کرد: مقام معظم رهبری عزیز در این بیانیه از برکات انقلاب اسلامی سخن می گوید.

کاظمی افزود: رهبر انقلاب اسلامی(مدظله العالی)،در بخشی از بیانیه گام دوم عنوان فرموده است: "بینش سیاسی آحاد مردم و نگاه آنان به مسائل بین‌المللی را به‌گونه‌ی شگفت‌آوری ارتقاء داد. تحلیل سیاسی و فهم مسائل بین‌المللی در موضوعاتی همچون جنایات غرب به‌خصوص آمریکا، مسئله‌ی فلسطین و ظلم تاریخی به ملّت آن، مسئله‌ی جنگ‌افروزی‌ها و رذالتها و دخالتهای قدرتهای قلدر در امور ملّتها و امثال آن را از انحصار طبقه‌ی محدود و عزلت‌‌گزیده‌ای به‌نام روشنفکر، بیرون آورد؛ این گونه روشنفکری میان عموم مردم در همه‌ی کشور و همه‌ی ساحتهای زندگی جاری شد و مسائلی از این دست حتّی برای نوجوانان و نونهالان، روشن و قابل فهم گشت.

فرماندار شهرستان قزوین خاطر نشان کرد: در طول این سال ها، چیزی به عنوان مشارکت سیاسی و انتخابات و احترام به آرای عمومی و توجه به نقش جوان و نوجوان اصلا معنایی برای رژیم سعودی نداشته است. در چنین شرایطی در جمهوری اسلامی ایران تقریبا هرسال یک انتخابات برگزار شده است، قریب به ۴۰ انتخابات را جمهوری اسلامی ایران تجربه ‌کرده است. بالاترین سطح از مشارکت سیاسی را در دنیا جمهوری اسلامی ایران در این ۴۰ سال، به ثبت رسانده است. این یک رکورد محسوب می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در این مراسم انتخابات شورای دانش‌آموزی را تمرین مسئولیت‌پذیری برای دانش‌آموزان توصیف کرد و گفت: این رویداد بزرگ دانش‌آموزی در کنار اینکه موجب تمرین مردم‌سالاری برای دانش‌آموزان می‌شود، روحیه رقابت سالم اجتماعی و سیاسی را هم در آنها ارتقا می‌دهد.

سیاهکالی مرادی خطاب به دانش‌آموزان برگزیده و منتخب این انتخابات بیان کرد: کسانی که در این انتخابات برنده می‌شوند، باید به بقیه دانش آموزان احترام بگذارند و تلاش کنند با اجرای برنامه‌های مشارکتی موجب ارتقای علمی و فرهنگی سایر دانش‌آموزان و هم‌مدرسه‌ای‌های خود شوند.

وی با بیان اینکه فعالیت شوراهای دانش‌آموزی باید جدی گرفته شود، افزود: برگزیده‌های این انتخابات می‌توانند در حوزه‌های مختلف کار کنند و بعضی از راهکارهایی که به ذهن خلاق دانش‌آموزان می‌آید، قطعاً می‌تواند بر کیفیت آموزشی و فرهنگی اثرات مفیدی داشته باشد.

سیاهکالی مرادی ادامه داد: شوراهای دانش‌آموزی از همین امروز باید مهارت حل مسئله را یاد گرفته و بین سایر دانش‌آموزان ترویج کرده و برای حل مشکلات مدارس به کار بگیرند و نباید فراموش کنیم که مهارت همدلی و اندیشه خلاق در بستر شوراها رشد می‌کند.

درپایان امیر شایان شکریان، نماینده دانش آموزان پسر یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در رابطه با تاریخچه و چگونگی تشکیل مجلس دانش آموزی گفت: مجلس دانش آموزی نهادی صنفی و مشورتی است که با جمعی از دانش آموزان توانمند و مطالبه گر تشکیل می شود.

وی گفت: به منظور مشارکت دانش آموزان در امور مربوط به مسائل آموزشی ،پرورشی ، انضباطی وایجاد ارتباط صحیح و مستقیم بین دانش آموزان ونمایندگان وبیان مشکلات ومسائل آموزشی ازطریق نمایندگان به مقامات بالاتراز مهمترین اهداف مجلس دانش آموزی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار