پدافند غیرعامل وظیفه عموم مردم است

گلستان (پانا) - مدیرکل پدافند غیرعامل استان گلستان عنوان کرد کار آموزش و پرورش فرهنگ‌سازی است. اگر بتوان فرهنگ پدافند غیرعامل را در همین مخاطبان آموزش و پرورش‌ گسترش داد، می‌توان گفت روشنگری در سطح جامعه انجام شده‌است.

کد مطلب: ۱۳۱۸۴۱۸
لینک کوتاه کپی شد
پدافند غیرعامل وظیفه عموم مردم است

زنگ پدافند غیرعامل در استان گلستان با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استان، مدیر آموزش و پرورش، معاون مدیرکل آموزش متوسطه، حراست آموزش و پرورش و سایر مسئولین به صدا در آمد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان گلستان ضمن تشکر از افراد حاضر در مراسم در خصوص پدافند غیرعامل گفت: این نوع پدافند یعنی دفاع بدون اسلحه. دفاع وظیفه همه مردم است. همه دستگاه های اجرایی، نیروهای انتظامی و‌ حتی شما دانش آموزان می‌توانید کار دفاعی انجام دهید.

محمدی در ادامه افزود: هنگام سوار شدن خودرو اول از همه کمربند ایمنی را می بندید یا بعضی از شما کلاس های فنون رزمی را شرکت می کنید تا جسم خود را آماده کنید که روزی اگر خطری تهدیدتان کرد بتوانید دفاع کنید. اینها نمونه‌هایی از پدافند غیرعامل در زندگی‌ روزمزه ماست.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان گلستان خاطرنشان کرد: ما در ابتدای جنگ هشت ساله عراق، اسلحه و تجهیزات نظامی و جنگی نداشتیم و دشمن پیروزی هایی بدست آورد، اما با گذشت زمان کوتاهی ما توانستیم تجهیزات نظامی بسازیم و در مقابل دشمن مقاومت کنیم.

محمدی تاکید کرد: ما در ابتدای جنگ موشک نداشتیم، اما در طول جنگ سرداران بزرگی مانند حسن تهرانی مقدم توانستند سرمایه نظامی و موشکی ما را پیشرفت دهند. با دستیابی ما به موشک های دوربرد توانستیم دشمن را متوقف کنیم و شکست دهیم.

وی در ادامه گفت: ما در حال حاضر جزو 10 کشوری هستیم که توانستیم ماهواره به فضا بفرستیم. خیلی از کشورها هنوز به این تکنولوژی دست پیدا نکرده اند.

محمدی همچنین اضافه کرد: دشمن چون می‌داند کشور ما جزو کشورهای قوی در عرصه نظامی است به شیوه دیگر می جنگد. یکی از عرصه های مبارزه دشمن، فرهنگی است که از طریق شبکه های ماهواره و رسانه ها و فضای مجازی بر نوجوانان و جوانان ما تسلط پیدا می کند، اما با هوشمندی و درایت شما دانش آموزان این نقشه دشمن ناکام می‌ماند و نمی‌گذارد به راحتی به هدفش برسد.

محمدی در پایان صحبت های خود به دانش آموزانی که به سوالات مطرح شده پاسخ درست دادند هدیه ای برای یادبود اهدا کرد.

مدرس زاده، مدیر‌ آموزش و پرورش شهرستان گرگان در مراسم امروز گفت: در واقع هدف از برگزاری چنین مراسماتی متوجه کردن ذهن شما دانش آموزان نسبت به پدافند غیرعامل است. گاهی دشمن با تجهیزات نظامی‌خود به صحنه می آید و ما برای مقابله با دشمن و دفع خطر که متوجه نظاممان است دست به اسلحه می بریم، ولی همیشه تهدیدها نظامی نیست.

مدرس زاده گفت: پدافند در زبان خیلی ساده به معنای دفاع است. پس وقتی جنگ نظامی نباشد شیوه های دیگری برای حمله دشمن وجود دارد. به این دلیل برای مقابله با انواع تهدیدها، آسیب ها و جنگ هایی که بر ما تحمیل می شود آمادگی برای ایستادگی داشته باشیم.

پدافند غیرعامل مسئله مقطعی و موقت نیست، بلکه باید همیشه در طول سال به آن توجه شود.

مدرس زاده با بیان سخنی از رهبر معظم انقلاب ادامه داد: رهبر ما می فرماید: «ملتی که اهل دفاع نباشد زنده نیست». پس باید همواره آمادگی لازم را داشته باشیم. کار آموزش و پرورش فرهنگ سازی است. ما 15 میلیون دانش آموز و ۱ میلیون معلم داریم. اگر بتوانیم فرهنگ پدافند غیرعامل را در همین مخاطبان آموزش و پرورش‌ گسترش دهیم، می‌توانیم بگوییم که روشنگری را در سطح جامعه انجام داده ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار