برگزاری اولین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان شیروان در سال تحصیلی جدید

شیروان (پانا) - اولین جلسه شورای آموزش و پرورش شیروان در سال تحصیلی جدید با حضور نماینده تام‌الاختیار وزارت آموزش و پرورش و اعضای شورا برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۱۱۴۹۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری اولین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان شیروان در سال تحصیلی جدید

فرماندار شهرستان شیروان در این جلسه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس گفت: از ظرفیت مسئولیت اجتماعی بانک ها و صنایع استان و همچنین از ۶۰۰ کلاس درس مدارس عشایری کشور، تعدادی هم در جهت ساخت مدارس برای این شهرستان بهره گرفته شود.

وی از مجموعه آموزش و پرورش شهرستان بابت توزیع به موقع کتاب های درسی و سازماندهی و صدور ابلاغ فرهنگیان تقدیر و تشکر کرد و بر نظارت موثر در مقوله سرویس‌های مدارس توسط آموزش و پرورش و اعضای کارگروه ماده 18 شیروان، تاکید کرد.

اسماعیل زاده در پایان خواستار اختصاص اعتبارات لازم در جهت تکمیل و راه‌اندازی خانه معلم که از سال 1380 تاکنون به بهره برداری نرسیده است، شد.

نماینده تام الاختیار وزارت آموزش و پرورش نیز در این جلسه گفت: از ظرفیت انجمن اولیاء و مربیان و خیرین باید بیشتر استفاده شود و با برگزاری نشست های زیاد و همراهی با آنان، بسیاری از کارها را می توان به درستی پیش برد.

فریبا جعفریان افزود: با توجه به اینکه شغل بیشتر مردم در خراسان شمالی کشاورزی و دامپروری است، باید برای آن اطلس شغلی استانی و منطقه ای تهیه شود و دانش آموزان برای کسب مهارت های لازم و جلوگیری از مهاجرت های بی رویه، به سمت مهارت‌آموزی در هنرستان ها سوق داده شوند.

وی خواستار توجه ویژه به مدارس عشایری و موضوع بهداشت و آشپزخانه در مدارس شبانه روزی در سطح استان شد و اظهار کرد: مشاور به اندازه کافی در سطح مدارس استان وجود ندارد و برای سنجش نوآموزان نیز اعتبار لازم در نظر گرفته نشده است.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز گفت: بیشتر افرادی که دچار مشکل می شوند، افرادی هستند که سواد ندارند.

حسین رسولی افزود: ۱۰۷۴ سهمیه سواد آموزی برای شهرستان شیروان در نظر گرفته شده است که اگر این تعداد جذب شوند از گسترش بسیاری از آسیب های اجتماعی جلوگیری خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از راه‌های ترویج فرهنگ سوادآموزی و سواد تمام ساحتی برای اجرای طرح آی سی دی ال، انجام تبلیغات مناسب است، اظهار کرد: برای سواد رسانه ای و افزایش قدرت تحلیل با استفاده از ارائه بسته های تشویقی و حمایتی برای سوادآموزان استان، نیازمند همیاری و همکاری اداره های مخابرات، زندان، دهیاران و بخشداران برای شناسایی افراد بی سواد است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان شیروان نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از فعالیت های انجام گرفته در قالب پروژه مهر، به سازماندهی سرویس و پوشاک مدارس گفت: استخر شنای دانش آموزی استاندارد، آموزشگاه های شش کلاسه شهر زیارت و روستای حسین آباد، هنرستان فنی و حرفه ای گوهرشاد، آموزشگاه خیرساز مرزی خیرآباد برای مهرماه آماده افتتاح و بهره برداری است.

وی گفت: شهرستان شیروان دارای ۳۲ هزار دانش آموز است که از اول مهرماه به صورت حضوری مشغول به تحصیل شدند.

خبرنگار: حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار