مجلس دانش‌آموزی تریبونی برای بیان حرف و مطالبات دانش‌آموزان است

قزوین (پانا) - معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قزوین گفت مجلس دانش‌آموزی تریبونی برای بیان حرف دانش‌آموزان است.

کد مطلب: ۱۲۵۴۵۰۶
لینک کوتاه کپی شد
مجلس دانش‌آموزی تریبونی برای بیان حرف و مطالبات دانش‌آموزان است

حسن رحیم خانی معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان قزوین در نشست مطالبه گری نمایندگان مجلس دانش آموزی استان با تبریک دهه فجر گفت: یاد و خاطره شهدا و امام شهدا و همه کسانی که در پیروزی و استمرار نظام جمهوری اسلامی نقش آفرینی کردند را گرامی می‌داریم.

وی بیان کرد: مجلس دانش آموزی از ثمرات وبرکات این نظام است. یعنی جمهوری اسلامی است که این مجلس را برای ما وشما دانش آموزان ارزانی داشته که دانش آموزان عزیز بااین ادبیات زیبا و این سخنان شیوا مطالبات خودشان را از مسئولین درخواست می‌کنند.

وی اظهار کرد: مجلس دانش آموزی به منظور ترویج مسئولیت پذیری، تعاون، همکاری و ترویج فرهنگ گفتگو و مشورت در بین دانش آموزان عزیز و اینکه بتواند شرایطی را فراهم کند که دانش آموزان با مسائل فرهنگی سیاسی و اجتماعی آشنا شوند.

وی افزود: این که مجلس دانش آموزی در استان‌ها و مناطق کشور تشکیل می‌شود، در حقیقت بااین اهداف به وجود آمده است.

رحیم خانی افزود: در برنامه تحولی هر دانش آموز، یک نقش اجتماعی در راستای اجرایی شدن این برنامه تحولی که بخش قابل توجهی از این برنامه به عهده سازمان دانش آموزی و مجلس دانش آموزی است، معمولا شوراهای دانش آموزی در مدارس و مجالس در مناطق استان و کشور شکل می‌گیرد. هدف اساسی این برنامه تحولی این است که ما به دنبال تربیت شهروندان و به دنبال تربیت مدیران آینده کشور هستیم. بنابراین این شهروندان و مدیران آینده کشور باید این توانایی را داشته باشند که در این پست و مقام و جایگاه بتوانند نقش آفرینی کنند.

معاون آموزش وپرورش قزوین گفت: اجرای طرح هر دانش آموز، یک نقش اجتماعی به منظور دانش آموز یاوری، دانش آموز باوری و در نهایت مدرسه محوری است، یعنی به دنبال این هستیم که از تمام ظرفیت دانش آموزان عزیز در مدرسه با مرکزیت مدرسه و محوریت برنامه های مدرسه به دنبال تربیت تمام ساحتی دانش آموزان و ارتقا هویت ایرانی و اسلامی دانش آموزان از قبل این موضوع هستیم.

شهرام رحمانی معاونت پرورشی آموزش وپرورش شهرستان تاکستان در این نشست گفت: سند تحول بنیادین در راستای درس ملی با محوریت چهار عنصر مهم خود، خلقت، مخلوق و خالق را اهداف آموزش معرفی کرده و تاکید می کند هر آموزشی لازم است در ارتباط با یکی از عناصر باشد. همین طور یکی از موارد مورد توجه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره به هویت ایرانی- اسلامی است. از این رو دانش آموزان اگر نسبت به خود، نظام خلقت، مخلوقات اطراف خویش و خالق آشنا شوند می توانند در جهت ارتقاء هویت ایرانی- اسلامی گام بردارند و عمل کنند.

وی افزود: مجلس شورای دانش آموزی پلی است بین دانش آموزان و مسئولین کشوری. پارلمان دانش آموزی در واقع بیان خواسته ها و انتظارات دانش آموزان از منظر نخبگان اجتماعی دانش آموزان است. دانش آموزان خواسته های متعدی دارند، ولی منتخبین دانش آموزان در واقع نخبگان اجتماعی هستند که نیازهای آن ها همسالان خود را با توجه به اهمیت مطالبه می کنند و این محفل در واقع پلی است تا مسئولین بتوانند با دانش آموزان ارتباط داشته باشند و خواسته های خویش را مطرح کنند.

خبرنگار:نیلوفر قاسمی مدانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار