همایش « دختران بهشتی» در حرم بانوی کرامت برگزار شد

قم(پانا)- همایش «دختران بهشتی» با حضور دختران 12 تا 16 سال عصر امروز در صحن صاحب الزمان(عج) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۲۷۷۹۶
لینک کوتاه کپی شد
همایش « دختران بهشتی» در حرم بانوی کرامت برگزار شد

همزمان با ایام سالروز ورود کریمه اهل بیت(س) به قم، همایش «دختران بهشتی» با حضور 800 دختر نوجوان 12 تا 16 سال و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی عصر امروز در صحن صاحب الزمان(عج) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.

حجت‌الاسلام داستان‌پور کارشناس معارفی آستان مقدس بانوی کرامت در این مراسم با تأکید براینکه حضرت معصومه سلام الله علیها در تمامی ابعاد برای دختران نوجوان و جوان الگویی شایسته و ممتاز هستند، گفت: دختران نوجوان و جوان نه تنها در مقوله حجاب و عفاف و عبادت خداوند بلکه در مقوله علم آموزی و دانش آندوزی نیز می‌توانند این بانوی کریمه را الگوی خود قرار دهند.

وی افزود: حضرت معصومه سلام الله علیها در دوران کودکی دانش‌های مختلف و علوم دینی را از پدر و برادر بزرگوار خود امام رضا علیه‌السلام فرا گرفتند و در عرصه علم اندوزی و دانش آموزی به درجه و مرتبه‌ای رسیدند که در نبود امام کاظم علیه‌السلام به پرسش های شیعیان پاسخ دادند و این پاسخ‌ها به‌قدری کامل و دقیق بود که امام کاظم علیه‌السلام زمانی که پاسخ‌های حضرت معصومه سلام الله علیها را به اصحاب خود مشاهده کردند، فرمودند« پدر به فدایش باد»

کارشناس معارفی آستان مقدس بانوی کرامت با تأکید بر اینکه حضرت معصومه سلام الله علیها در سن ۵ سالگی به پرسش های شیعیان پاسخ های دقیق و حکیمانه دادند، گفت: حضرت معصومه سلام الله علیها از همان کودکی برای آموختن علوم و دانش تلاش می‌کردند و به همین دلیل است که در دوران جوانانی جز چهار بانوی برگزیده عالم و از بانوان برگزیده جهان در عرصه سخنوری هستند.

داستان پور یکی از شان‌های مهم برای دختران را شان معلمی و تربیت نسل‌های بشری عنوان کرد و گفت: دختران به عنوان مربیان نسل های بشری امتیازات خاصی داشته و با‌ ارزش و قیمتی هستند و باید قدر شخصیت خود را دانسته و نسبت به جنسیت خود نگرش کم‌بینی نداشته بلکه خود را ارزشمند بدانند.

وی گفت: دختران بر مبنای همین ارزشمندی و خویشتن داری باید ابتدا سعی کنند خودسازی کرده و پس از آن بر محور خودسازی و تعالی شخصیت و بر مبنای هوشمندی و آگاهی و ولایتمداری از امام معصوم و نایبان ایشان در عصر حاضر برای تربیت نسل های آینده بشری اقدام کنند، همانطور که حضرت معصومه سلام الله علیها با برنامه‌ریزی و انتخاب راهبرد «هجرت» مربی بشریت در تاریخ هستند.

این مراسم با مدیحه سرایی حاج رضا ایزدی و گرامیداشت یک سالگی فعالیت کانال فضای مجازی معصومانه با بیش از 4 هزار و 500 عضو همراه بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار