ابوالفضل ثبوتی، پیشکسوت ملیله­ کاری زنجان در جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی ایران برگزیده شد

زنجان (پانا)- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان از انتخاب استاد ابوالفضل ثبوتی پیشکسوت برگزیده رشته ملیله­ کاری استان در جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی ایران خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۰۴۷۳۹
لینک کوتاه کپی شد
ابوالفضل ثبوتی، پیشکسوت ملیله­ کاری زنجان در جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی ایران برگزیده شد

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، امیر ارجمند دوشنبه 11 مردادماه با اعلام این خبر گفت: «استاد ابوالفضل ثبوتی در رشته ملیله ­کاری به‌عنوان یکی از 5 استاد پیشکسوت برتر کشور در جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی ایران در استان اصفهان انتخاب شد.»

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان عنوان کرد: «این جشنواره بزرگ‌ترین رویداد صنایع‌دستی برای معرفی توانمندی هنرمندان استان­ها در سطح ملی و بین‌المللی است.»

او با تأکید بر ضرورت تجلیل از پیشکسوتان صنایع‌دستی به‌عنوان وارثان این میراث کهن افزود: «توجه جدی به اساتید و پیشکسوتان این قبیل صنایع می‌تواند دلگرمی و اشتیاق نسل جدید را در ادامه از راه و روش آنان را به دنبال داشته باشد.»

ارجمند گفت: «ملیله زنجان از آن دسته آثاری است که باگذشت زمان و به لطف هنر دست هنرمندان زنجانی بر قدمت و ارزش آن افزوده می‌شود و باعث رونق و پیشرفت بیشتر شهر جهانی ملیله خواهد شد.»

استاد ابوالفضل ثبوتی متولد سال ۱۳۲۴ مسن‌ترین فرد در حال حاضر در رشته ملیله سازی زنجان است. وی شاگرد استاد مرحوم عبدالصمد همامی و استاد مرحوم احمد زرگری در دهه سی و چهل شمسی در زنجان بودند. ثبوتی در تولید زیورآلات ملیله با طلا از سرآمدان این حوزه بوده که باوجود کهولت سن همچنان فعالیت محدودی در این حوزه دارد. سالها تلاش وی در تولید و آموزش توانسته به غنای این هنر در شهر زنجان یاری رساند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار