رییس بهزیستی ملارد:

اجرای طرح مهر با هدف تأمین امنیت روانی کودکان

ملارد(پانا)- در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و اهمیت تلاش در جهت افزایش امنیت روانی کودکان و طی پیگیری‌های صورت گرفته توسط اورژانس اجتماعی شهرستان ملارد، طرح مهر خانواده به منظور ملاقات فرزندان با والدین در این شهرستان اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۰۳۷۷۹
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح مهر با هدف تأمین امنیت روانی کودکان

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان ملارد، داود خادم ضمن تأکید بر تلاش کارشناسان و مشاوران در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی پیش از وقوع، گفت: براساس رویه موجود فرزندان والدینی که از یکدیگر جدا شده‌اند طبق قرار دادگاه باید در محل کلانتری‌ها و دادگاه با پدر یا مادر خود ملاقات داشته باشند و با توجه به آسیب‌های ناشی از این مسئله و قرار گرفتن کودک در محیط‌های تنش‌زا که قطعا" موجب وارد آمدن آسیب‌های جدی روانی می‌شود‌؛ طرح مهر خانواده با هدف فراهم آوردن محیطی آرام و امن جهت این ملاقات‌ها در دفتر اورژانس اجتماعی این شهرستان به اجرا در آمده است.

آمنه سماوات، مسئول اورژانس ملارد در سخنانی با تأکید بر اهمیت کاهش آسیب‌های روانی به والدین و فرزندان طی پروسه طلاق گفت: این طرح ابتکاری با هدف ایجاد فضایی مناسب طی پیگیری و تعاملات صورت گرفته میان این اداره با ارگان‌های مربوطه اجرایی شده و فضای مناسبی با روحیات کودکان از لحاظ رنگ آمیزی، وسایل بازی و ... تهیه شده است.

او با بیان لزوم تصمیم‌گیری مشترک والدین برای تربیت فرزندان پس از جدایی نیز بیان کرد: طلاق براساس صلح در روزهای ابتدایی به علت رنجش‌های بسیار دو طرف از یکدیگر مسئله بسیار مشکلی است، ولی با گذشت زمان و حل بحران‌های موجود هماهنگی والدین جهت انجام امور فرزندان که بایستی در این خصوص بصورت مشترک میان پدر و مادر تصمیم‌گیری صورت پذیرد نقش بسیار موثری در کاهش آسیب‌های بعدی به فرزندان در خلال این تغییر بزرگ دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار