مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی: هدف نهایی ما بازتوانی معتادان است

تبریز(پانا) - همزمان با واگذاری ۲ هزار و ۳۸۱ واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش بهزیستی کشور در چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به صورت ویدئو کنفرانس، ۹۲ واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش بهزیستی آذربایجان شرقی واگذار شد.

کد مطلب: ۱۱۶۲۲۲۴
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی: هدف نهایی ما بازتوانی معتادان است

یوسف داوودی نماینده مردم شریف سراب، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و قدردانی از زحمات قباد رییس بهزیستی کشور و صحاف مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: در بودجه سال ۱۴۰۰ که تقدیم مجلس شده است، مبلغ ده هزار میلیارد برای افزایش مستمری معلولین اختصاص داده شده بود؛ انتظار داریم بعد از اصلاح بودجه نه تنها این مبلغ کمتر نشود بلکه افزایش یابد.
مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی در سفر به شهرستان سراب گفت: همزمان با چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر شاهد واگذاری ۹۲ واحد مسکونی در سراسر استان هستیم که ۴۹۱ مسکن هم باید تا آخر سال به بهره برداری برسد؛ ۳۳ مورد نیز مربوط به بهزیستی شهرستان سراب است که شامل معلولین و مددجویان بهزیستی است.
فرگل صحاف ابراهیمی در ادامه با اشاره به تخریب خانه های مددجویان در زلزله سال ۹۸ گفت: در زلزله سال ۹۸ حدود ۷۰ خانه مددجویان و معلولین بهزیستی در شهرستان سراب تخریب شد که اکنون درحال ساخت است و امروز هم ۳۳ واحد به مناسبت ایام دهه فجر واگذار شد.
این مقام مسئول در ادامه ضمن تشریح نهضت مسکن گفت: از ابتدای نهضت مسکن تا به امروز هشت هزار و ۳۲۲ واحد مسکونی تحویل مددجویان بهزیستی داده شده است که در این کار بسیج،سپاه،بنیاد مسکن و... مارا یاری کردند که از این افراد تشکر و قدردانی می کنم.
وی در ادامه گفت: امروز در سراسر کشور، دو هزار و ۳۸۱ واحد مسکونی به بهره برداری خواهد رسید که سهم استان ما ۹۲ واحد مسکونی است و با هزینه پنج میلیارد و ۷۰۰میلیون به اتمام رسیده است.
وی درمورد تشریح طرح مثبت زندگی بیان کرد: در سطح آذربایجان شرقی، ۱۶۶ مرکز مثبت زندگی توسط بخش خصوصی و زیرنظر بهزیستی برای ارائه خدمات به مددجویان و معلولین درست شده است که هفت مرکز مربوط به شهرستان سراب است.
مدیر کل بهزیستی استان در آئین افتتاح مرکز درمان و بازتوانی اعتیاد در شهرستان سراب گفت: بیست و نهمین مرکز درمان و بازتوانی اعتیاد استان در شهرستان سراب افتتاح شد که ظرفیت ۶۰ نفر معتاد را دارا می باشد و در این مرکز در زمینه کاهش اعتیاد و بازتوانی فرد، فعالیت خواهیم داشت.
فرگل صحاف تشریح کرد: هدف نهایی ما بازتوانی فرد معتاد است که بعد از مرحله سم زدایی و درمان، فرد معتاد به فرد سالم ‌تبدیل می شود و جهت بازگشت عادی به جامعه، زمینه اشتغال فرد معتاد را محیا می سازیم و مشاوره های فردی، خانوادگی و اجتماعی داده می شود تا بتوانیم شاهد بازگشت عادی این افراد جامعه باشیم.
صحاف، ضمن بازدید از معلولین جسمی-حرکتی سراب درباره کارهای عمرانی این مرکز نیز صحبت کرد.
همچنین در حاشیه مراسم افتتاح مسکن مددجویی همزمان با سراسر کشور در سراب، با اهدای زمین توسط یکی از خیرین عزیز، قرار شد که خانه سالمندان بانوان در این شهرستان ساخته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار