پاسخ‌های قانع کننده و خردورزانه به مسائل دینی دانش‌آموزان، از اهداف اصلی گفتمان دینی  است

شیراز (پانا) - به گفته معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس، گفتمان دینی یکی از مهم ترین وظایف و رسالت های فرهنگیان است، چرا که جامعه ما یک جامعه دینی است و جوانان ما دارای سوالات دینی متعدد هستند و همیشه این سوالات را به اشکال گوناگون طرح می کنند.

کد مطلب: ۱۱۵۷۳۱۶
لینک کوتاه کپی شد
پاسخ‌های قانع کننده و خردورزانه به مسائل دینی دانش‌آموزان، از اهداف اصلی گفتمان دینی  است

جهانبخش بانشی در آیین افتتاحیه دبیرخانه کشوری پایگاه مجازی گفتمان دینی در فارس گفت: ما باید پاسخ های قانع کننده و مناسبی برای سوالات دینی دانش آموزان مان برای هدایت عقلی و درست آنان داشته باشیم.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس گفت: وقتی که ما به سمت گفتمان دینی حرکت می کنیم، یک تحلیل دقیق از داده های دین پیدا می کنیم و از طریق عقل و عشق و خردورزی اصول را می پذیریم و اینگونه می توانیم نواقص و معایب را برطرف کنیم و با قدم های استوارتری به سمت سرمنزل مقصود حرکت کنیم.
بانشی بیان کرد: دیدگاه طراحان گفتمان دینی در وزارت آموزش و پرورش این بوده که جوانان ما از فرصت ها برای رفع مشکلات و نواقص استفاده کنند و در عرصه های فرهنگی و تربیتی بهتر از قبل نقش آفرینی کنند.
وی افزود: طرح مباحث مختلف در گفتمان دینی که در بستر فضای مجازی مطرح می شود مطالب و مباحثی است که می تواند برای آموزش های رسمی ما جنبه تکمیلی داشته باشد.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس گفت : در کتاب های دینی مدارس مباحث و مسایل مختلفی مطرح شده است و آنچه اینجا باید تبیین و مطرح شود به نوعی مکمل همان مطالب است باهدف رفع چالش ها و مسائلی که برای دانش آموزان می تواند اتفاق بیفتد.

بانشی ادامه داد: همه ما چه در کمیته گفتمان دینی و چه در سایر معاونت های پرورشی در سراسر کشور باید تلاش مضاعفی برای ارائه پاسخ های کاربردی، روشن و اساسی برای چالش های ذهنی دانش آموزان داشته باشیم.
وی افزود: توجه به اصل مهم مخاطب شناسی و ارائه مطالب متناسب با قدرت ذهنی و توان علمی دانش آموان از اصول اساسی این گفتمان مجازی است.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس بیان کرد: تعامل سازنده با همه استان ها و بهره گیری از مطالب و تولید محتواهای سراسر کشور، راهبرد اساسی اداره کل اموزش و پرورش فارس در بحث دبیرخانه گفتمان دینی است.
او افزود: این بستر را فراهم خواهیم کرد تا عزیزان ما در سراسر کشور بتوانند با ارائه متنوع موضوعات بر غنای این گفتمان بیفزایند و زمینه را برای راهی جدید و نو فراهم کنند.
او اظهار کرد: بعد از اینکه کمیته به وظیفه خودش عمل کرد و تولیدات خوبی را در سطح کشور ارایه کرد و در اختیار دانش‌آموزان قرار داد ما از پاسخ های مطرح شده 3 جلد کتاب برای 3 دوره ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم به صورت مجزا تهیه خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار