تشکیل کارگروه ویژه شناسایی بی سوادان در استان اردبیل

اردبیل(پانا)- معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش اردبیل از تشکیل کارگروه ویژه شناسایی اسمی بی سوادان در نواحی و مناطق این استان خبرداد.

کد مطلب: ۱۱۵۴۷۱۴
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل کارگروه ویژه شناسایی بی سوادان در استان اردبیل

سید غلامحسین گنجی، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش اردبیل در جلسه شورای اداری معاونت سوادآموزی استان با تشریح برنامه‌های جاری حوزه سوادآموزی گفت: با تصویب شورای پشتیبانی سوادآموزی استان در نواحی و مناطق کارگروه ویژه شناسایی اسمی بی سوادان با مسئولیت فرمانداران و بخشداران تابعه تشکیل می‌شود.

او با اشاره به اینکه شناسایی و جذب بی‌سوادانی که اسامی آن ها در پایگاه اطلاعاتی سامانه سوادآموزی درج شده، یکی از برنامه‌های مهم سال جاری است، افزود: با تصویب شورای پشتیبانی سوادآموزی استان مقرر شد به منظور تسهیل در فرایند شناسایی بی‌سوادان، دستگاه‌ها و نهادهای عضو شورای پشتیبانی با آموزش وپرورش همکاری کنند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان، شناسایی و جذب اولیاء ب‌سواد را از دیگر برنامه‌های مهم و راهبردی سوادآموزی بیان کرد و گفت: با مشارکت تمامی مدارس استان، اولیاء بی‌سواد شناسایی و واجدین شرایط جذب کلاس های سوادآموزی می شوند.

گنجی با اشاره به اینکه استان اردبیل در تحت پوشش قراردادن حجم ابلاغی در جایگاه برتر کشوری قرار دارد، افزود: تاکنون بیش از 85 درصد حجم ابلاغی در دوره‌های مختلف سوادآموزی تحت پوشش قرار گرفته است.

وی گفت: برنامه ریزی‌های لازم انجام گرفته تا با استفاده از شیوه‌های مختلف در فرصت زمانی تعیین شده باقی مانده حجم ابلاغی را تحت پوشش قرار دهیم.

او با تشریح برنامه های آموزشی با توجه به شیوع بیماری کرونا، گفت: شیوه نامه جامعی در این ارتباط به نواحی و مناطق ابلاغ شده و با توجه به شرایط کرونایی مناطق به روش اقتضائی مربوطه، نحوه ارائه خدمت سوادآموزی انتخاب و اجرا می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار