نگارش دو سند تحول در صنعت کشاورزی و دامپروری سیستان و بلوچستان پایان یافت

زاهدان (پانا) - رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اعلام کرد 2 سند توسعه پنج ساله محصولات کشاورزی گرمسیری و دامپروری برای افزایش ظرفیت تولید گوشت قرمز استان به 100 هزار تن در سال و افزایش تولید موز به 600 هزار تن در سال تهیه شده است.

کد مطلب: ۱۱۵۳۲۵۲
لینک کوتاه کپی شد
نگارش دو سند تحول در صنعت کشاورزی و دامپروری سیستان و بلوچستان پایان یافت

نیکبخت در جلسه اقتصاد مقاومتی استان سیستان و بلوچستان که با حضور معاون اول رئیس‌جمهور، وزرای جهادکشاورزی و راه شهرسازی، نمایندگان مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه زابل، استاندار و جمعی از مسئولان دستگاه های اجرایی استان و شهرستان در محل فرمانداری شهرستان زابل برگزار شد اظهار کرد: در سند دامپروری استان برنامه ریزی شده تا ۵ سال آینده ظرفیت تولید گوشت قرمز در استان به ١٠٠ هزار تن افزایش یابد که با تحقق آن برای ٢٠ هزار نفر فرصت شغلی ایجاد می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه جنوب استان برای تولید میوه‌های گرمسیری شرایط ممتازی دارد، افزود: کشور برای خودکفایی در تولید موز می‌تواند در سیستان وبلوچستان سرمایه‌گذاری کند، برای این منظور برنامه پنج ساله ای در سازمان جهاد کشاورزی استان تدوین شده که سطح زیر کشت باغات موز را به ١٣ هزار هکتار و تولید موز را به ۶٠٠ هزار تن افزایش می دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: پیش بینی می شود با افزایش تولید موز برای ٣٨ هزار نفر اشتغال زایی ایجاد شود.

نیکبخت در بخش دیگری به آخرین وضعیت طرح انتقال آب به مزارع شمال استان اشاره کرد و گفت: کار اجرای فاز اول طرح آبرسانی ۴۶هزار هکتاری دشت سیستان روزهای پایانی خود را طی می‌کند و همزمان اجرای فاز دوم طرح آبرسانی نیز در حال اجراست.

وی تصریح کرد: در مرحله دوم انتقال آب با لوله از محل حوضچه های پنج هکتاری تا مزارع کشاورزان است که توسط نیروهای بومی در حال پیگیری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار