مدیرعامل موسسه خیریه بوستان شکوه مهر تاکید کرد:

ضرورت ترویج فرزند خواندگی معلولان توسط خانواده‌ها

مشهد(پانا)- مدیرعامل موسسه خیریه بوستان شکوه مهر در مشهد عنوان کرد یکی از سیاست‌های موسسه در بخش کودکان بی‌سرپرست سالم و غیر سالم این است که این عزیزان حتی‌المقدور در محیط خانواده باشند.

کد مطلب: ۱۱۵۱۵۸۱
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت ترویج فرزند خواندگی معلولان توسط خانواده‌ها

محمدهادی اشرافی در گفت‌وگو با پانا گفت: یکی از سیاست‌های موسسه خیریه بوستان شکوه مهر در بخش کودکان بی‌سرپرست سالم و غیرسالم این است که این عزیزان حتی‌المقدور در محیط خانواده باشند چه به عنوان فرزندخوانده و چه به عنوان خانواده جایگزین.

مدیرعامل موسسه خیریه بوستان شکوه مهر افزود: در بحث فرزندخواندگی بعد از درخواست خانواده‌ها و طی شدن مراحل لازم، شناسنامه به نام خانوادگی فرد درخواست کننده صادر و بچه به عنوان فرزند خانواده محسوب می‌شود اما در خانواده جایگزین به این‌صورت نیست، بچه‌هایی که در سنین بالا هستند به خانواده‌ها واگذار می شوند که از آنها نگهداری و هزینه‌های آنها از طریق موسسه تامین می‌شود.

اشرافی عنوان کرد: در بحث واگذاری به خانواده جایگزین، این موسسه در تلاش است تا حتی‌الامکان فرزندان را به بستگان سببی و نسبی تحویل دهد.

مدیرعامل موسسه خیریه بوستان شکوه مهر عنوان کرد: با این رویکرد تاکنون 160 نفر از فرزندان این موسسه در بخش امدادبگیران به خانواده جایگزین تحویل داده شده‌اند که هزینه‌های آن‌ها توسط موسسه تامین و خانواده‌ها از آنها نگهداری می‌کنند اما این عزیزان فرزند خانواده محسوب نمیشوند.

اشرافی با اشاره به اینکه در مبحث بچه‌های 2تا6 سال، ماهیانه 7نفر به خانواده ها به عنوان فرزندخوانده واگذار می‌شوند عنوان کرد: در زمینه فرزندخواندگی اکثر خانواده‌های متقاضی، درخواست فرزند سالم و در سنین پایین را دارند و از بچه‌هایی که مشکلات ذهنی و جسمی یا بیماری دیگری دارند کمتر استقبال می‌شود.

وی افزود: امیدواریم خیرین و خانواده‌ها بچه‌هایی را که معلول و یا دچار بیماری‌های دیگر هستند فراموش نکنند و در خصوص فرزندخواندگی این فرزندان نیز اقدام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار