فارغ‌التحصیل رشته خوشنویسی:

زبان هنر، بهترین ابزار برای بیان خواسته‌های افراد جامعه است

شهرری(پانا)- نرگس‌ترکمانی فارغ‌التحصیل رشته خوشنویسی از فرهنگیان هنرمند ناحیه یک شهرری، ضمن بیان دغدغه‌های هنری خود از برپایی نمایشگاه مجازی نقاشی خود با عنوان "رقص پروانه‌ها" خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۳۹۰۴۷
لینک کوتاه کپی شد
زبان هنر، بهترین ابزار برای بیان  خواسته‌های افراد جامعه است

این روزها که به دلیل شیوع کرونا بیشتر فعالیت‌ها با محدودیت روبه رو شده‌اند، بسیاری از هنرمندان که دغدغه فرهنگ و هنر را در سر دارند بیکار ننشسته و فعالیت‌های خود را از طریق فضای مجازی دنبال می‌کنند.

نرگس‌ترکمانی فارغ‌التحصیل رشته خوشنویسی از فرهنگیان هنرمند ناحیه یک شهرری، وقتی امکان برگزاری نمایشگاه نقاشی خود را به صورت حضوری مقدور ندید با همکاری فرهنگسرای گلستان شهرداری تهران به انتشار آثار خود به صورت مجازی پرداخت و آن‌ها را در معرض دید عموم قرار داد. او این روزها نمایشگاه مجازی نقاشی خود را با عنوان "رقص پروانه‌ها" به صورت مجازی بررگزار کرده است. به بهانه این ابتکار هنری به گفتگو با این فرهنگی هنرمند پرداختیم.

از روند برگزاری این نمایشگاه به صورت مجازی بگویید؟

سال گذشته تصمیم به برپایی نمایشگاه انفرادی نقاشی گرفتم. تمام مقدمات را انجام داده بودم و مجوز آن را هم تهیه کردم، حتی کارت دعوت برای بازدیدکنندگان فرستاده بودم که متاسفانه به دلیل شیوع بیماری کرونا گالری‌ها و نمایشگاه‌ها تعطیل شدند. با توجه به اینکه چندین بار هم اقدام به برگزاری نمایشگاه در همان گالری کرده بودم، به خاطر گستردگی فضای مجازی که دسترسی بیشتری برای اکثر مردم ایران و کشورهای دیگر به بازدید مجازی از آثار هنری را فراهم می‌کند، اقدام به برگزاری آثارم در فضای مجازی کردم که با استقبال دوستان و همکارانم روبرو شد.

چالش‌های پیش روی هنرمندان را در جامعه کنونی چگونه می‌بینید؟

اگر هنر هنرمند مجالی برای دیده شدن پیدا کند، می‌تواند بهترین ابزار برای بیان درد دل مردم باشد و مشکلات و خواسته‌های افراد جامعه را با زبان هنر بازگو کند

به عقیده من هنرمندان دیدگاه متفاوتی نسبت به بقیه افراد جامعه در مورد مسایل و اتفاقات روزمره دارند، اما متاسفانه امروزه ارزشی که در خور هنر و هنرمند انتطار است از سوی جامعه دریافت نمی‌شود. هزینه‌های تولید اثر هنری بالا رفته است و انتظار همکاری و امتیاز‎‌دهی بیشتر برای هنرمندان چه از نظر مالی و چه فرهنگی از خواسته‌های منطقی امروز هنرمندان است.

اگر هنر هنرمند مجالی برای دیده شدن پیدا کند، می‌تواند بهترین ابزار برای بیان درد دل مردم باشد و مشکلات و خواسته‌های افراد جامعه را با زبان هنر بازگو کرد، فراموش نکنیم عدم توجه و حمایت مسئولان از هنر باعث دلسردی و خاموش شدن این نور معنوی در جامعه می‌شود.

مخاطبین آثار شما در این نمایشگاه مجازی چه کسانی هستند؟

دوست‌داران هنر نقاشی از تمام سنین و علاقه‌مندان رشته‌های هنری مخصوصا رشته‌های هنرهای تجسمی، نقاشی وگرافیک همگی از مخاطبین آثار من هستند.

خبرنگار: سمیه نیک فکر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار