رئیس کل دادگستری استان زنجان:

سازمان بازرسی دیده بان و ناظر امین در حوزه مبارزه با فساد است

زنجان (پانا) - جلسه شورای قضایی استان زنجان به میزبانی سازمان بازرسی استان زنجان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۳۷۴۲۳
لینک کوتاه کپی شد
سازمان بازرسی دیده بان و ناظر امین در حوزه مبارزه با فساد است

حجت الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی با بیان اینکه اهمیت نظارت و امر بازرسی از دستگاههای اجرایی توسط سازمان بازرسی استان برای همه واضح است و یکی از اولویت‌های قوه قضائیه در سال جاری مبارزه با فساد است و در خصوص مبارزه با فساد هم مقام معظم رهبری و هم ریاست قوه قضاییه تاکید مضاعف دارند و بنابراین تنها اعلام فساد و کشف آن، حل مشکل نمی کند، آنچه بسیار خوشحال کننده است مقابله با فساد است. این امر بایستی در کمترین زمان انجام شود.

رپیس شورای قضایی استان زنجان با تاکید بر این موضوع که رسیدگی به پرونده های بازرسی نباید مشمول پرونده‌های نوبت دار کنیم. حتماً باید این پرونده ها خارج از نوبت رسیدگی شود. به خصوص اگر فساد در دستگاه های دولتی باشد که این امر وظیفه ما را سنگین تر می کند.

عالیترین مقام قضایی استان اظهار کرد: سازمان بازرسی دستگاهی امین در حکومت جمهوری اسلامی ایران و دیده بان و ناظر امین در حوزه مبارزه با فساد است. نظارت سازمان بازرسی یک نظارت عام است، که شامل همه دستگاه‌های دولتی است از این جهت وظایف این سازمان سنگین‌تر است.

حجت الاسلام صادقی نیارکی گفت: سازمان بازرسی باید با تقویت وسایل و امکانات لازم و ضروری به سراغ کشف فساد برود و قدم های محکمی در این راستا بردارد. ما خودمان را باید مجهز بکنیم و با یک مأموریت ویژه تری به سراغ فساد و مبارزه با آن برویم، تا ضمن کشف فساد بر مبنای فساد صورت گرفته مستندسازی انجام بدهیم و فاسدین را تحویل مقامات قضایی دهیم و مقامات قضایی دیگر نباید هیچ اغماضی در برخورد با مفسدان کنند.

وی افزود: کسی که مرتکب فساد شده است نتیجه فساد را باید فوری ببیند و نباید وقفه در این مورد انجام شود، چرا که مبارزه با فساد باید دقیق، جدی و فوری انجام شود. البته از مدیران شایسته و پاکدست باید حمایت کنیم و نگذاریم با نگاه و جریان های سیاسی فاسد، اینها را بی جهت از مدیریت بردارند.

عالیترین مقام قضایی استان زنجان تاکید کرد: ما در انجام وظایف قانونی از هیچ مقامی اجازه نخواهیم گرفت. البته تعامل با دستگاه‌های اجرایی نیز در عین حال لازم در ضروری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار