ارسال ۶۰۰ اثر به کنگره شعر محرم تبریز

تبریز(پانا) - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: ۶۰۰ اثر از ۳۰۰ شاعر ۹ استان به کنگره شعر محرم تبریز ارسال شده است.

کد مطلب: ۱۱۲۷۶۷۰
لینک کوتاه کپی شد
ارسال ۶۰۰ اثر به کنگره شعر محرم تبریز

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، محمد محمدپور با اشاره به اینکه کنگره شعر محرم زمینه تولید اشعار آیینی را گسترش می‌دهد افزود: این استان مهد عاشقان ولایت و امامت (ع) به شمار می‌رود و عاشورا و محرم در بین مردمان این دیار دارای جایگاه و عظمتی ویژه است و از همین رو برگزاری کنگره شعر محرم به عنوان یک رویداد فرهنگی دینی در تبریز اهمیت بسزایی دارد.

وی گفت: آمار و ارقام نشانگر این است که کنگره شعر محرم توانسته است در دومین دوره خود با موفقیت‌های تحسین برانگیزی روبه رو شود و این مهم بهانه‌ای شده تا ۶۰۰ اثر در حوزه شعر آیینی تولید شود.

محمدپور اظهار کرد: برگزاری مستمر و منظم کنگره شعر محرم می‌تواند تبریز را همچون تمام ادوار مهد پرورش عالمان، شاعران و مداحان برجسته معرفی کند، چرا که این مهم، شاعران جوان را برای تولید آثار فاخر و موثر مشتاق خواهد کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه آذربایجان و تبریز شعرای بزرگی را در دامان خود پرورش داده که در ابعاد معنوی تاثیر فراوانی بر جامعه گذاشته اند بیان کرد: هر اندازه بعد معنوی و محتوایی آثار در این رویداد مهم تقویت شود، قطعاً اثر بخشی بیشتری خواهد داشت.

محمدپور یکی از نتایج ثمر بخش این رویداد مهم را کشف استعداد‌های تازه و نوپا دانست و افزود: شاعران جوان و استعداد‌های نهفته را می‌توان در این کنگره‌ها شناسایی کرد و با تقویت آثار آنها، اشعاری با مضامین عاشورایی در اختیار مداحان قرار داد.

محمدپور خاطر نشان کرد: زبان شعر، زبانی تاثیرگذار، فاخر و ماندگار است و بهره‌گیری از این زبان برای تبیین ابعاد مختلف حماسه‌ی عاشورا می‌تواند در تقویت و گسترش فرهنگ عاشورایی تاثیرگذار باشد.

کنگره شعر محرم به همت بسیج هنرمندان استان و مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در تبریز برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار