توسعه وتقویت تشکیلات دانش آموزی پیشتازان و خبرگزاری پانا

اردبیل (پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی و رییس سازمان دانش آموزی کشور عنوان کرد امسال بنا داریم به منظور توسعه و تقویت خبرگزاری پانا دوره تربیت مدرس استانی برگزار کنیم.

کد مطلب: ۱۱۱۵۵۴۵
لینک کوتاه کپی شد
توسعه وتقویت تشکیلات دانش آموزی پیشتازان و خبرگزاری پانا

علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی و رییس سازمان دانش آموزی کشور که به منظور شرکت در جلسه شورای پروژه مهر و بازدید به استان اردبیل سفر کرده بود در گفت وگوی صمیمانه با پانا در خصوص برنامه های سازمان دانش آموزی و توسعه و تقویت خبرگزاری پانا اظهار کرد: امسال در سطح وزارت آموزش وپرورش، ۲۵ برنامه تحول تعریف شده که یکی از برنامه ها کلا معطوف به سازمان دانش آموزی است.

او تصریح کرد: هم در حوزه برنامه های تشکیلات پیشتازان سازمان دانش آموزی و هم توسعه خبرگزاری پانا برنامه هایی را در قالب چند فاز طراحی کرده ایم که در فاز اول کارگاههای آموزشی به منظور توسعه و ضریب نفوذ خبرگزاری پانا تحت عنوان تربیت خبرنگاران دختر و پسر در مراکز استانی برگزار می کنیم و در همین راستا دوره تربیت مدرس خبرنگاران پانا را تهیه کردیم که در هر استان یک مدرس استانی داشته باشیم و در فاز دوم نیز طبیعتا در هر منطقه وجود یک خبرنگار پسر و یک خبرنگار دختر را طراحی کرده ایم که مدرس استانی با برگزاری کارگاههای آموزشی، آموزشهای لازم را به آنها ارائه خواهد کرد.

در فاز سوم نیز ما در هر مدرسه یک خبرنگار خواهیم داشت که باید سعی کنیم ضریب نفوذ پوشش خبری و مرجعیت خبری نظام تعلیم و تربیت را در خبرگزاری پانا بالا ببریم و هر کسی بخواهد خبری بردارد و یا خبری بگیرد به سراغ خبرنگار وخبرگزاری پانا برود.

معاون پرورشی و فرهنگی و رییس سازمان دانش آموزی کشور در ارتباط با فعالیتهای مجلس دانش آموزی گفت: به منظور افزایش روحیه نقدپذیری در دانش آموزان دستورالعمل تشکیل مجلس دانش آموزی در استانها و مناطق را طراحی کرده ایم که ان شا الله در آستانه سال تحصیلی جدید به استانها ابلاغ خواهد شد.

کاظمی افزود: ما هرچه قدر بتوانیم به دانش آموزان و آینده سازان میهن عزیز اسلامی در قالب تشکلهای رسمی و غیررسمی نقش بیشتری بدهیم، می توانیم به تربیت دینی و اجتماعی و علمی و خلاصه فرایند پرورش استعدادهای دانش آموزان و تعلیم و تربیت تمام ساحتی کمک بیشتری می کنیم.

او همچنین از حضور خبرگزاری پانا و تلاشهای رسانه ای دوستان و همکاران درسطح استان تشکر و قدردانی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار