حضور مشاور وزیر آموزش و پرورش در وبینار تدوین برنامه سالانه مدیران مدارس منطقه چهار

تهران (پانا) -رضا مددی، مشاور وزیر آموزش و پرورش در وبینار تدوین برنامه سالانه مدیران مدارس منطقه چهار تدوین برنامه سالانه بر اساس سند تحول بنیادین را کیفیت بخشی و غنی کردن برنامه درسی دانست.

کد مطلب: ۱۱۱۱۵۷۴
لینک کوتاه کپی شد
حضور مشاور وزیر آموزش و پرورش در وبینار تدوین برنامه سالانه  مدیران مدارس منطقه چهار

جلسه تدوین برنامه سالانه با حضور رضا مددی، مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین به صورت برخط با حضور مدیران مدارس منطقه چهار برگزار شد.

محمد حسین لونی، مدیر آموزش و پرورش منطقه چهار، با بیان اینکه برنامه سالانه نقشه راه مدارس در طول سال تحصیلی است افزود: برنامه سالانه باید مبتنی بر سند تحول تدوین، عملیاتی و اجرایی شود و مدیران برنامه سالانه مدارس خود را بر اساس برنامه ارسالی منطقه به نحوی تدوین کنند که قابلیت اجرایی در مدارس را داشته باشد.

در ادامه مددی مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین هدف از جلسات تبیین و تشریح برنامه سالانه را آشنایی مدیران با رویکرد های برنامه در سند تحول عنوان کرد و افزود: در آموزش و پرورش هر برنامه ای باید از سند تحول نشات بگیرد و برای تدوین یک برنامه سالانه کافیست از سیاست های کلی آموزش و پرورش شناخت کافی داشته باشیم.

مددی ادامه داد: بخش اصلی برنامه مدارس، برنامه درسی است و قسمت مهمی از اهداف تعلیم و تربیت از همین برنامه درسی به دست می آید و مهمترین سیاست آموزش و پرورش است این برنامه درسی مکملی هم دارد که در واقع مجموعه ای از توصیه ها و پیشنهادهایی است که از سوی منطقه به مدارس ابلاغ می شود که همان برنامه سالانه است.

وی تاکید کرد: مناطق حلقه وصل اجرایی بین سیاست های آموزش و پرورش و مدرسه هستند و در واقع برنامه های ارسالی منطقه به مدرسه برآیند سیاست های کلی است که در منطقه مناسب سازی و بومی سازی شده است و مدیران نیز با توجه به مقتضیات مدارس خود این برنامه را تدوین خواهند کرد.

مددی تصریح کرد: فعالیت های ارسالی منطقه به مدارس در واقع ماموریت اصلی مدارس خواهد بود که رویکرد آن تربیت متوازن و همه جانبه است. هیچ فعالیتی در مدارس تک ساحتی نیست و باید تمام ساحت های تعلیم و تربیت را در بر بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه برنامه ارسالی از سوی مناطق مکمل برنامه درسی است نه موازی آن، افزود: برنامه سالانه کیفیت بخشی و غنی کردن برنامه درسی است و این تدبیر، خلاقیت و ابتکار مدیران مدارس است که این دو را با هم به گونه ای پیوند بزنند که سیاسیت های مورد انتظار آموزش و پرورش در مدارس اجرایی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار