مسابقات قرآن زیباترین راه انس با قرآن/راهیابی 74اثر به مرحله مقدماتی کشور

بیرجند(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: مسابقات قرآن مهم‌ترین و زیبا ترین راه و ابزار انس با قرآن و تعالی‌بخش روح دانش آموزان است.

کد مطلب: ۱۰۹۷۹۸۵
لینک کوتاه کپی شد
مسابقات قرآن زیباترین راه انس با قرآن/راهیابی 74اثر به مرحله مقدماتی کشور

فرشید جعفری صبح امروز در جمع کارکنان اداره قرآن، عترت و نماز این اداره کل اظهار کرد: مسابقات قرآن، عترت و نماز باعث رشد و تعالی روحی و معنوی دانش آموزان می‌شود.
او، با بیان این که اداره قرآن، عترت و نماز هرسال این مسابقات را باشکوه هرچه‌تمام‌تر در بین دانش آموزان در چهار مرحله آموزشگاهی، منطقه ای، استانی و کشوری برگزار می‌کرد، عنوان کرد: شرایط امسال با توجه به شیوع بیماری کرونانتوانستیم مسابقات را به صورت حضوری برگزار کنیم؛ ولی با درایت و پشتکار مسئولان و متولیان،به این نتیجه رسیدیم که سی‌وهشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان به‌صورت مجازی و با استفاده از شبکه شاد انجام شود.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به راهیابی 471 اثر در رشته های قرآئت، حفظ، تفسیر، نهج البلاغه، مداحی، اذان، احکام و انشای نماز خاطرنشان کرد: این آثار که در قالب فایل ویدیویی ارسال شده بود در دو بخش آوایی و پژوهشی داوری شده که از این تعداد 74 اثر پس از داوری مجوز حضور در مرحله مقدماتی کشور را بدست آوردند.
این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این که مرحله مقدماتی کشور به صورت غیر حضوری در مرداد ماه برگزار می شود، تصریح کرد: پس از انجام مرحله مقدماتی آثاری که مجوز حضور در مرحله ی نهایی را کسب کرده باشند مجدد داوری شده و مراسم اختتامیه نیز 26 مرداد ماه سال جاری به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.
او، ادامه داد: هرچند ممکن است کیفیت مسابقات حضوری را نداشته باشیم اما برگزاری این مسابقات برای دانش‌آموزانی که مدتی را آموزش‌ دیده‌ و تمرین‌های سختی داشته‌اند انگیزه‌بخش خواهد بود.
جعفری افزود: رشته های پژوهشی مانند تفسیر قرآن کریم، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام و انشای نماز به میزبانی خراسان رضوی و بخش آوایی که شامل: قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ قرآن کریم در 5 سطح و مداحی ویژه پسران به میزبانی شهرستان‌های استان تهران برگزار می‌شود.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی زمان برگزاری آزمون کتبی رشته حفظ را 4 مرداد اعلام کرد و ادامه داد: این آزمون از طریق سایت Azmoon.teo.ir انجام خواهد شد.
او بیان کرد: فرآیند داوری اولیه آثار، اعلام اسامی راه‌یافتگان به مرحله نهایی و مرحله نهایی مسابقات،از اول تا 24 مرداد طول کشیده و مراسم اختتامیه و اعلام نتایج مسابقات سی‌وهشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز 26 مرداد به‌صورت ارتباط تصویری زنده خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار