معاون سوادآموزی استان یزد:

باسوادی کشاورزان می تواند بهره وری و تولید محصولات را بالا ببرد

یزد (پانا) - معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در نشست اجرایی تفاهم نامه سوادآموزی با مدیرکل جهادکشاورزی استان، با توجه به نامگذاری سال 1399 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولید عنوان کرد باسوادی کشاورزان و عشایر می تواند نقش ارزنده ای در بهره وری و جهش تولید در زمینه های کشاورزی و دامی داشته باشد.

کد مطلب: ۱۰۹۰۳۲۰
لینک کوتاه کپی شد
باسوادی کشاورزان می تواند بهره وری و تولید محصولات را بالا ببرد

"مرآت امین الرعایا"، با اشاره به نقش ارزنده سواد در تولید بهینه محصولات کشاورزی و دامی گفت: داشتن اطلاعات کافی در زمینه کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی و پرورش دام و استفاده از نهاده های کشاورزی و دامی مهم است و بی شک کشاورز و دامداری که باسواد باشد می تواند اطلاعات بهتری کسب کند و در نتیجه سوددهی بیشتری خواهد داشت.

معاون سوادآموزی استان با ذکر اقدامات انجام شده در زمینه سوادآموزی کشاورزان و عشایر گفت: اجرای طرح های مختص این دو قشر، تهیه محتواهای مناسب با شغل این افراد و استفاده از آموزش دهندگان باتجربه از اقدامات انجام شده سوادآموزی است.

وی با اشاره به لزوم جمع آوری اطلاعات وضعیت سوادآموزی کشاورزان 10 تا 49 ساله گفت: استفاده از بانک های اطلاعاتی سامانه های جهاد کشاورزی و پالایش اطلاعات آن، می تواند در شناسایی بی سوادان و کم سوادان این قشر نقش ارزنده ای داشته باشد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان خواستار استفاده از ابزارهای تشویقی جهت ترغیب بی سوادان و خانواده های آن ها در امر سوادآموزی شد و ابراز امیدواری کرد با آموزش صحیح کشاورزان گام بزرگی در بهتر زیستن آن ها برداشته شود.

در این نشست سجادی پور، مدیر سازمان جهادکشاورزی استان ضمن تشکر از خدمات ارزنده معاونت سوادآموزی آمادگی این سازمان جهت همکاری گسترده در مبارزه با جهل و بی سوادی را اعلام کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار