پورمحمود: بسترهای لازم برای بهینه‌سازی فعالیت‌های مجازی فراهم شود

تهران(پانا)- طاهره پور محمود، سرپرست معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه 17، در گردهمایی معاونین پرورشی و مربیان تربیتی مدارس از اهمیت بستر سازی برای بهینه سازی کیفیت فعالیت های مجازی برای دانش آموزان سخن گفت.

کد مطلب: ۱۰۸۸۶۵۰
لینک کوتاه کپی شد
پورمحمود: بسترهای لازم برای بهینه‌سازی فعالیت‌های مجازی فراهم شود

طاهره پورمحمود، سرپرست معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه 17، در این گردهمایی ضمن قدردانی از حضور پررنگ و موثر معاونین پرورشی و مربیان تربیتی مدارس، فعالیت‌های همکاران حوزه پرورشی و در مدارس در ایام تعطیلی به‌دلیل شیوع ویروس کرونا خوب و موثر دانست و تاکید کرد: با توجه به اینکه احتمال تداوم شرایط در سال تحصیلی آینده وجود دارد لازم است؛ بسترهای لازم برای بهینه‌سازی فعالیت‌های مجازی فراهم شود و نیروی انسانی این حوزه توانمندی‌های لازم را جهت انجام این امر مهم کسب کنند تا در آینده فعالیت های با کیفیت تری ارائه شود.

پورمحمود گفت: تربیت در همه حال و همه جا صورت می‌پذیرد. متولیان امر پرورش باید سعی کنند در امر تربیت موثرترین و بیشترین نقش را ایفا کنند. هرچه نقش متولیان پرورش مدارس کمرنگ تر باشد بی شک عوامل دیگر بیشتر تاثیرگذار خواهند بود که ممکن است عواقب منفی به دنبال داشته باشد.

سرپرست معاونت پرورشی و تربیت بدنی، معاونین پرورشی را رکن اساسی نیروهای پرورشی در مدارس خواند و از آن ها به عنوان سفیران سلامت روحی و روانی دانش آموزان یاد کرد و گفت: باید ساماندهی نیروهای پرورشی با دقت و ظرافت زیاد صورت پذیرد و با عنایت به کمبود نیروی انسانی جذب نیروی مورد نیاز طبق بخشنامه ترمیم به صورت کاملاً کیفی انجام شود.

سپس پورمحمود به وجود آسیب های اجتماعی در بین جوانان اشاره کرد و گفت: نوع و کیفیت فعالیت های پرورشی در مدارس می تواند تاثیر بسیار مهمی در نوع و عده آسیب‌های اجتماعی داشته باشد. باید با تحکیم آموزه‌های دینی و شاداب سازی محیط و فعالیتهای پرورشی به دنبال ایجاد نشاط واقعی در دانش آموزان باشیم تا از نشاط و شادی های کاذب که پوچی و افسردگی را در دانش آموزان به دنبال خواهد داشت جلوگیری کنیم.

وی افزود: باید رشد متوازن دانش‌آموزان را در ساحت های مختلف سند تحول بنیادین دنبال کرده و سعی کنیم سبک زندگی اسلامی را به دانش آموزان خود آموزش دهیم تا در آینده بتوانند یک زندگی سالم و آرام داشته باشند.

وی در ادامه ضمن تأکید بر اهمیت ارزیابی فعالیت ها در مدارس، گفت: امسال معاونت پرورشی و تربیت بدنی در سومین سال طرح ارزیابی فعالیت های مدارس در حوزه پرورشی و تربیت بدنی، این طرح مهم و تاثیر گذار را با رویکرد جدید دنبال خواهد کرد که بخشنامه مربوط به دستورالعمل آن تهیه و به مدارس ارسال شده است که در پایان اختتامیه نیز برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار