امام جمعه رشت: باید بر اساس سیره حکومت داری حضرت علی (ع) حرکت کنیم

رشت (پانا) - نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت گفت: باید براساس سیره حکومتداری حضرت علی (ع) حرکت کنیم و نهج البلاغه حضرت علی (ع) کتابی سرشار از آزموده های اجتماعی، سیاسی، و حکومتداری است.

کد مطلب: ۱۰۷۳۶۱۵
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه رشت: باید بر اساس سیره حکومت داری حضرت علی (ع) حرکت کنیم

به گزارش پانا، آیت الله رسول فلاحتی در پیام جمعه امروز گفت: نهج البلاغه حضرت علی (ع) کتابی سرشار از آموزه های اجتماعی، سیاسی و حکومتداری است و هرکسی پیرامون هر موضوعی نیازمند آگاهی باشد باید به سراغ سیره زندگی حضرت علی (ع) و کتاب نهج البلاغه برود.

وی تصریح کرد: ملت ما در سایه رهبری بنیانگذار فقید انقلاب امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری به ظالم اعتماد نکرد و در این میان عده ای که می خواستند به قدرت های استکباری چون آمریکا اعتماد کنند به تدریج به این باور رسیدند که آمریکایی ها قابل اعتماد نیستند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه نباید فریب سلطه جویان را بخوریم، خاطر نشان کرد: باید در سایه روش های تربیتی که حضرت امیر المومنین (ع) در مجموعه گفتارها و رفتارها برای ما به ارمغان گذاشته بتوانیم انسان های شایسته ای را در جامعه تربیت داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار ویدئو کنفرانسی با اعضای ستاد مدیریت کرونا اظهار کرد: مقام معظم رهبری تاکید کردند که تابع نظر ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا هستند اما در عین حال فرمودند که جامعه اسلامی همزمان با حوائج مادی، نیازهای معنوی و ارتباط با خداوند هم دارند که حتی بالاتر از نیاز مادی است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط مومنان طی شب های قدر گفت: کسانی که در این مراسم با حضور در مساجد شرکت می کنند، به شدت مراقبت های بهداشتی را رعایت می کنند.

وی با قدردانی از اقدامات سریع دست اندرکاران نظام سلامت خواست تا برای بازگشایی مساجد و مصلی ها از کارشناسان مذهبی برای تبیین مشکلات و راهکارها بهره گیرند.

وی گفت: در شرع مقدس اسلام بر اهمیت سلامت توجه و تاکید شده به طور مثال در جایی که موضوعی همچون وضو و غسل که نیاز به آب دارد برای انسان ضرر داشته باشد، به انجام تیمم توصیه شده است.

آیت الله فلاحتی گفت: مشخص نیست که این ویروس چه زمانی تمام می شود و واکسنی هم برای آن هنوز پیدا نشده است اما آیا باید تعطیلی عبادتگاههای ما که مهمترین مراکز ارتباط با خداوند است، همچنان ادامه داشته باشد؟

وی گفت: تعطیلی چند ماهه اماکن مذهبی در طول تاریخ هزارساله بی سابقه است اما با توجه به اینکه ویروس کرونا حتی با جابه جایی یک مسافر از شهری به شهر دیگر قابل سرایت است در مساجد دستورالعمل های بهداشتی رعایت خواهد شد، از این رو، باید درباره بازگشایی آنها سریعتر تصمیم گیری شود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه برحسب دستور ستاد مقابله با کرونا مردم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی می توانند در این اجتماعات شرکت کنند، گفت: مردم به خوبی این مهم را رعایت کردند و نباید بخشی نگری کرد باید هر چه زودتر برای بازگشایی تکایا ومساجد اقدام شود.

وی با تاکید براینکه نیاز مردم را بی پاسخ نگذارید، خاطرنشان کرد: نگذارید مساجد، حسینیه ها و اماکن مذهبی ما تعطیل بماند نظام سلامت باید در خدمت مردم باشد.

وی گفت: تعطیلی فاصله اجتماعی ناصواب است و ما تعبیر فاصله فیزیکی داریم و اگر به مردم رعایت فاصله فیزیکی تاکید شود، همه این مهم را رعایت می کنند.

پیام جمعه رشت از هفته گذشته آغاز شده که نماینده ولی فقیه در استان طی آن درباره مناسبت های تقویمی و رویدادهای هفته، مسائل سیاسی و اوضاع جهان در هفته ای که گذشت، با مردم صحبت می کند و ساعت ١٢ ظهر جمعه از طریق صفحه اینستاگرام وی به آدرس @rasoul_falahati به صورت زنده پخش می شود.
۱۱ جمعه بدلیل شیوع ویروس منحوس کرونا نماز عبادی، سیاسی جمعه در رشت برگزار نشد اما از هفته گذشته "پیام نماز جمعه" با سخنان نماینده ولی فقیه در گیلان بدون مستمع حضوری در مصلای امام خمینی(ره) رشت و بصورت زنده در فضای مجازی برگزار شد اما به تاکید وی این پیام به مثابه ارائه خطبه های عبادی، سیاسی نماز جمعه نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار