پیش بینی 3 میلیارد تومان برای بازسازی مدارس آسیب‌دیده از برف گیلان

رشت (پانا) - استاندار گیلان با اشاره به آسیب‌های وارد شده به بعضی مدارس استان بر اثر بارش شدید برف گفت: ۳ میلیارد تومان برای بازسازی و ترمیم تعدادی از مدارس استان پیش‌بینی شده است.

کد مطلب: ۱۰۲۴۹۶۶
لینک کوتاه کپی شد
پیش بینی 3 میلیارد تومان برای بازسازی مدارس آسیب‌دیده از برف گیلان

ارسلان زارع در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با بیان اینکه در برف اخیر مدیران مدارس با انجمن اولیاء و مربیان همکاری های خوبی داشتند، اظهار کرد: 2 میلیارد تومان از طرف استانداری و یک میلیارد تومان از منابع سازمان نوسازی مدارس کشور برای پرداخت به اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گیلان به منظور آسیب های وارد به تعدادی از مدارس و جبران آسیب ها پیش بینی شده است.

او به سهم پنج درصدی آموزش ‌و پرورش از عوارض شهرداری‌ها اشاره کرد و گفت: باید شهرداری ها بر اساس وظایف قانونی خود، همکاری لازم را در این خصوص داشته باشند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه طبق قانون می توانیم "سهم پنج درصدی آموزش و پرورش از عوارض شهرداری ها" را از حساب این نهادهای عمومی برداشت کنیم، خاطر شان کرد: شهرداری ها و مسئولان آموزش و پرورش در شهرستان های مختلف گیلان در ابتدا، این مهم را توافقی حل کنند.
زارع خاطر نشان کرد: اگر این موضوع توافقی مرتفع نشد تا ۱۵ اسفند ماه امسال مدیرکل آموزش و پرورش لیست شهرداری ها را در نامه ای کتبی ارسال کند تا اقدام لازم انجام شود، ضمن آنکه در هنگام واریز سهم شهرداری ها از درآمد حاصل از مالیات بر ارزش افزوده، سهم پنج درصدی آموزش و پرورش برداشت خواهد شد.

او در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه همه رشته‌ها نیازمند آموزش ضمن خدمت هستند، عنوان کرد: امروز اهمیت آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت بر هیچ کس پوشیده نیست از این رو باید شاهد استمرار تلاش فرهنگیان و سایر معلمان و خانواده بزرگ آموزش و پرورش گیلان برای ارتقای سطح آموزش دانش‌آموزان باشیم.

استاندار به در پیش بودن هشتم اسفندماه روز امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی اشاره و با تاکید بر لزوم نکوداشت این ایام تاکید کرد: آموزش در کنار پرورش و تعلیم در کنار تربیت و تزکیه، معنای واقعی پیدا می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار