مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل تاکیدکرد:
انتقال رویکرد پژوهشمحور به دانشآموزان
اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل بر انتقال رویکرد پژوهشمحور به دانشآموزان بهعنوان سرمایههای آینده کشورتاکید کرد.
سید اردشیر رشیدی آل هاشم، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل، در آیین تجلیل از معلمان و دانشآموزان پژوهشگر برتر آموزش و پرورش این استان، در مرکز آموزشی ـ رفاهی فرهنگیان اردبیل (خانه معلم) اردبیل اظهار کرد: مدرسه در کنار دانشگاه، بستر اصلی تفکر، تدبر و حل مسائل جامعه است و معلمان پژوهشگر نقش مؤثری در بهبود فرآیند آموزش و تربیت ایفا میکنند.
سید اردشیر رشیدی آل هاشم با اشاره به تأکید دین مبین اسلام و اسناد بالادستی بهویژه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر عقلانیت و پژوهشمحوری، افزود: بخش قابل توجهی از راهکارها و برنامههای این سند به توسعه فرهنگ پژوهش، اقدامپژوهی و شبکهسازی پژوهشی در میان معلمان و مدیران اختصاص دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه سیاستها و اولویتهای دولت چهاردهم در حوزه آموزش و پرورش بر اساس پژوهش و تحلیل علمی تدوین شده است، توسعه فضاهای آموزشی، ارتقای کیفیت یاددهی ـ یادگیری و توانمندسازی حرفهای معلمان، بهویژه در حوزه فناوریهای نوین را از مهمترین محورهای این رویکرد برشمرد.
رشیدی آل هاشم ضمن قدردانی از تلاشهای معلمان و دانشآموزان پژوهشگر، بر ضرورت حمایت هدفمند، ایجاد انگیزه و تقویت رویکرد پژوهشمحور در مدارس تأکید کرد و خواستار گسترش آموزشهای مهارتی و خروج از شیوههای سنتی تدریس شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین بر انتقال رویکرد پژوهشمحور به دانشآموزان بهعنوان سرمایههای آینده کشور و نقش تعیینکننده پژوهش در پیشرفت نظام تعلیم و تربیت تأکید کرد.
در پایان از معلمان و دانش آموزان پژوهشگر برتر استان با اهدای جوایز و لوح تجلیل به عمل آمد.
ارسال دیدگاه