معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان اردبیل خبرداد:
استقرار الگوی «مدرسه تراز سند تحول» در ۵۰ درصد مدارس متوسطه استان اردبیل
اردبیل (پانا) - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان اردبیل از استقرار الگوی «مدرسه تراز سند تحول» بنیادین در ۵۰ درصداز مدارس متوسطه این استان خبرداد.
محمود مشکی، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان اردبیل از استقرار الگوی مدرسه تراز سند تحول بنیادین در ۵۰ درصد مدارس متوسطه استان خبر داد و افزود: این اقدام بر اساس برنامه راهبردی و عملیاتی مدل مفهومی مدرسه تراز، وارد مرحله اجرا شده است.
وی با اشاره به برنامه راهبردی و عملیاتی تدوینشده توسط حوزه معاونت آموزش متوسطه این استان، اظهارکرد: در سال تحصیلی جاری، برنامه ۵۰ درصد مدارس متوسطه استان نیز بر اساس الگوی مدرسه تراز تدوین و وارد فاز اجرایی شده است که تمامی اقدامات بر مبنای شاخصها و الزامات الگوی مدرسه تراز سند تحول بنیادین پیگیری و اجرا می شود.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان اردبیل گفت : یکی از پیش نیازهای اجرای موفق این طرح، توانمندسازی مدیران و کارشناسان مرتبط بود که در تابستان ۱۴۰۴ محقق شد و در این دوره آموزشی، ۵۰ درصد مدیران مدارس و کارشناسان اداری با مبانی، سازوکارها و شیوه استقرار الگوی مدرسه تراز و تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی آشنا شدند و اکنون آماده هدایت و راهبری مدارس در مسیر اجرای این الگو هستند.
مشکی افزود: این برنامهها ناظر بر ارتقای کیفیت آموزشی، بهبود مدیریت مدرسه، تقویت تربیت تمام ساحتی و استفاده مؤثر از ظرفیتهای مدرسه در تحقق سند تحول است.
وی تأکید کرد: استقرار الگوی مدرسه تراز یک اقدام بنیادین و اثرگذار برای ارتقای کیفیت در مدارس متوسطه است و با همکاری ذینفعان از جمله مدیران، معلمان و کارشناسان، انتظار میرود نتایج ملموسی در بهبود فرآیندهای یاددهی یادگیری، تربیت دانشآموزان و مدیریت مدرسه مشاهده شود.
ارسال دیدگاه