مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:
سلامت روانی و اجتماعی دانشآموزان، نیازمند توجه همهجانبه و مستمر است
اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: سلامت روانی و اجتماعی دانشآموزان،نیازمند توجه همهجانبه و مستمرازسطح مدرسه تا سطوح بالاتر است.

سید اردشیر رشیدی آل هاشم در جلسه شورای راهبردی نماداستان که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی . با درسالن جلسه اداره کل آموزش وپرورش این استان برگزارشد، در سخنانی با اشاره به رسالت انسانی و اجتماعی آموزش و پرورش، بر ضرورت بهرهگیری حداکثری از ظرفیتهای درونسازمانی و مشارکت دستگاههای اجرایی و شرکای اجتماعی برای حمایت از دانشآموزان آسیبپذیر تأکید کرد.
وی با بیان اینکه سلامت روانی و اجتماعی دانشآموزان نیازمند توجه همهجانبه و مستمر است، افزود: باید با رویکردی جامع و شبکهای، فرآیند شناسایی، حمایت، مداخله و توانمندسازی دانشآموزان آسیبپذیر را از سطح مدرسه تا سطوح بالاتر هدایت و تقویت کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل نقش مدیران مدارس را در این مسیر کلیدی دانست و اظهار کرد: انتظار میرود مدیران با نگاه مسئولانه و با اولویت دادن به موضوعات تربیتی و اجتماعی، برنامه نماد را بهعنوان یک مأموریت مهم دنبال کنند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل نیزضمن تأکید بر توسعه و تعمیق گفتمان نماد در سطوح مختلف اداری و آموزشگاهی، خواستار اهتمام ویژه مدیران مدارس نسبت به اجرای دقیق این برنامه شد.
غفور حضوری با اشاره به اهمیت مصاحبههای تشخیصی، بر لزوم نظارت و پیگیری مستمر مدیران مدارس در تکمیل سامانههای غربالگری و انجام مصاحبههای تشخیصی برای دانشآموزان آسیبپذیر تأکید کرد.
وی خاطرنشان کرد: استفاده هدفمند از ظرفیت شرکای اجتماعی آموزش و پرورش برای ارائه خدمات حمایتی، اجتماعی، درمانی و قضایی به دانشآموزان و خانوادههای آسیبدیده باید بهطور جدی در دستور کار قرار گیرد.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اردبیل نیز با اشاره به مشارکت مطلوب مدارس ابتدایی و آموزگاران در فرآیند غربالگری معلممحور، گزارشی از اقدامات انجامشده در حوزه شناسایی و جذب بازماندگان از تحصیل ارائه کرد.
وحید خدابنده افزود: این فرآیند با همکاری نهادهای دولتی و غیردولتی در حال اجرا بوده و همچنان استمرار خواهد داشت.
ارسال دیدگاه