در اجلاس استانی نماز دانش آموزی صورت گرفت:

تجلیل از واقعی به عنوان خادم نماز برتر استان

بیرجند (پانا) ـ در حاشیه اجلاسیه ی استانی نماز دانش آموزی استان از مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی به عنوان خادم نماز برتر استان توسط رئیس ستاد اقامه نماز کشور تجلیل شد.

کد مطلب: ۹۶۳۴۰۹
لینک کوتاه کپی شد
تجلیل از واقعی به عنوان خادم نماز برتر استان

حجت الاسلام محسن قرائتی صبح امروز در پیش اجلاسیه نماز دانش آموزی که در حسینه ی جماران شهر بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: علم بی فایده که در آن اصول تعلیم و تربیت اسلامی رعایت نشده باشد نه تنها انسان را به کمال نمی رساند بلکه باعث انحطاط و سقوط آدمی می شود.

او، لازمه مفید به فایده بودن علم را چهار عامل واجب، مستحب، پاسخگویی نیاز فرد و پاسخگویی به نیاز جامعه دانست و یاد آور شد: علم مفید بر همه موجوادات تأثیر گذار است و لازمه ی این تأثیر گذاری آموزش مهارت در کنار آموزش علوم تجربی و انسانی است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور، با تأکید بر لزوم اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش تصریح کرد: اجرای طرح تحول مرد تحول می خواهد.

حجت الاسلام قرائتی محصور شدن فکر و اندیشه در قالب ها و حصارهای مادی و بی خاصیت و عدم آزاد اندیشی را یکی دیگر از مشکلات آموزشی در حوزه و دانشگاه دانست و ادامه داد: تجدید نظر در نحوه تدریس و تصفیه ی مطالب آموزشی مدارس، حوزه و دانشگاه الزامی است.

او خطاب به دانشجو معلمان، دانش آموزان و طلبه های حوزه های علمیه ی استان خراسان جنوبی اضافه کرد: مطالب ارائه شده در کلاس های درس را به خوبی فرا بگیرید ولی هرگز خود را محدود به این مطالب نکرده و دایره معلومات خود را با پژوهش و تأمل در علوم مختلف افزایش دهید.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور، عدم موفقیت افراد در حضور فعال در بازار کارو ناکامی در کسب شغل مناسب، مشکلات اقتصادی، تأخیر در ازدواج و زندگی مشترک و عدم دستیابی به مسکن را نتیجه عدم مهارت آموزی صحیح در عرصه های مختلف دانست و ابراز داشت: عدم توجه به مهارت آموزی در زندگی فردی و اجتماعی افسردگی می آورد.

این مقام مسئول در ستاد اقامه نماز کشور، بر آموزش مهارت های فردی و اجتماعی در مدارس تأکید کرد و افزود: مطالعه درمان بسیاری از کمبودهاست اما در کنار مطالعه قرآن و کتب دینی باید در تفسیر آیات نیز تعمق کنیم چون لازمه ترویج قرآن، فهم درست و درک صحیح پیام‌ها از طریق تفسیر آیات است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار