رییس دبیرخانه مجلس دانش آموزی کشور درگفت و گو با پانا

مجلس دانش آموزی تبلور افکار خلاقانه ی دانش آموزان است

آبادان (پانا) -   رییس دبیرخانه مجلس دانش آموزی کشور گفت: فرهنگ اجرایی شدن سند تحول بنیادین و نظام های سند تحول بنیادین در وزارت آموزش و پرورش مورد بررسی اعضای مجلس دانش آموزی قرار می گیرد.

کد مطلب: ۸۹۹۸۵۷
لینک کوتاه کپی شد
مجلس دانش آموزی تبلور افکار خلاقانه ی دانش آموزان است

زهرا پناهی روا رییس دبیرخانه مجلس دانش آموزی کشور در گفتگو با خبرنگار پانا با اشاره به اینکه در دوره نهم مجلس دانش آموزی برنامه هایی متعددی برای مجلس دانش آموزی پیش بینی کرده ایم اظهارکرد: تدوین سند مجلس دانش آموزی که موضوع آن توسط نمایندگان به تصویب رسید درباره بحث مدرسه و سلامت روان دانش آموز مورد بررسی قرار می گیرد .
او با عنوان این مطلب که طرز نگارش سند را به نمایندگان مجلس دانش آموزی در قطب های مختلفی که تشکلیل داده و کمیسیون های مختلف آموزش می دهیم ، افرود : در رابطه با طرح ها وبرنامه ها و ایده هایی که نمایندگان مجلس دانش آموزی و زیر مجموعه های آن ها ارائه می دهند ، در جلسات آتی مجلس درحال هماهنگ سازی آن ها جهت ارائه به مراجع ذی ربط هستیم.


پناهی روا بحث و گفت و گو درباره کمیسیون های مجلس دانش آموزی را از دیگر برنامه ی در نظر گرفته شده برای این اجلاس عنوان کرد و گفت : اساتید مجرب و دست اندر کار وزارت آموزش که از مدیران ارشد وزارت آموزش و پرورش و مشاوران وزیر هستند نیزاز جمله مدوعین این کمیسیون خواهند بود .
رییس دبیرخانه مجلس دانش آموزی کشور ، سند تحول بنیادین را از اصلی ترین برنامه های وزرات آموزش و پرورش توصیف و اضافه کرد : فرهنگ اجرایی شدن سند تحول بنیادین و زیرنظام های سند تحول بنیادین را در وزارت آموزش و پرورش مورد بررسی اعضای مجلس دانش آموزی قرار می گیرد .

او در این خصوص ادامه داد : در رابطه با اجرایی شدن سند تحول و سیاست های در نظر گرفته شده برای دانش آموزان باید این فرهنگ را ایجاد و توسط خود دانش آموزان نماینده اشاعه دهیم.
پناهی روا دومین اولویت این برنامه ها را نقد و بررسی کتب درسی اعلام و بیان کرد : مکانیزم به کار برده شده در کتب درسی با توجه به فراهم آمدن تعداد جلسات با سازمان پژوهش و برنامه ریزی در وزارت آموزش و پرورش و دبیرخانه مجلس دانش آموزی ترتیب داده شد و نماینده این سازمان هم در جلسات مختلفی حضور داشت به این نتیجه رسیدیم که در مرحله اول برروی نمایندگان مجلس دانش آموزی سرمایه گذاری شود و از طریق آنها به جامعه هدف که دانش آموز هست بتوان به جامعه هدف فرهنگ سازی کرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار