همایش معاونین و مربیان پرورشی درآموزش وپرورش ناحیه 2 اردبیل برگزارشد

اردبیل (پانا) - به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت اسلامی همایش معاونین و مربیان پرورشی ناحیه 2 اردبیل در سالن کانون فرهنگی ، تربیتی پسرانه شهید رجایی اردبیل برگزار شد.

کد مطلب: ۸۹۸۹۸۵
لینک کوتاه کپی شد
همایش معاونین و مربیان پرورشی درآموزش وپرورش ناحیه 2 اردبیل برگزارشد

در این همایش مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل با تبریک هفته تربیت اسلامی وگرامیداشت یاد وخاطره شهیدان رجائی و باهنر و سایر شهدای امورتربیتی از زحمات فعالین این عرصه قدردانی کرد .

احمد ناصری از مربیان پرورشی بعنوان بازوان توانمند مدیران مدارس یاد کرد و گفت: برگزاری مراسم در مناسبت های مختلف، برگزاری انواع مسابقات، ارائه مشاوره های تحصیلی، شکل گیری و مدیریت و هدایت تشکل های دانش آموزی، پرسش مهر، برگزاری نماز و مسابقات قرآنی و اوقات فراغت دانش آموزان از جمله فعالیت های مجموعه امور تربیتی است.

او با اشاره به اهمیت و نقش امور تربیتی در آموزش و پرورش اظهار کرد: از 23 هدف کلان سند راهبردی تحول بنیادین آموزش و پرورش شش هدف آن مربوط به حوزه امور تربیتی است و در مابقی اهداف نیز نقش امور تربیتی بسیار مهم و برجسته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه در تمامی عرصه ها مربیان پرورشی بانیان آموزش و تعلیم و تعلم بوده اند و رسالت بس خطیری را بر عهده دارند، خاطر نشان ساخت: مجموعه امور تربیتی در پرتو عنایات و رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری نسبت به این حوزه فرصتی برای نقش آفرینی فعال تر فرهنگی و تربیتی دراختیار دارد تا از طریق هم افزایی و کاربست خلاقیت و نوآوری، مفاهیم عمیق تعلیم و تربیت اسلامی مبتنی بر تحول بنیادین را به دانش آموزان انتقال دهد.

ناصری همچنین موفقیت های اخیر آموزش و پرورش را مرهون زحمات معلمان و مربیان پرورشی در عرصه های مختلف دانست و گفت: آموزش و پرورش استان در ارزیابی شاخص های عمومی و اختصاصی در سال 96 موفق به کسب مقام دوم کشوری شده است .

معاون پرورشی وفرهنگی اردبیل نیز بیان کرد:جامعه کنونی ما بیش از هر زمانی نیازمند تغییردر روش های تبلیغی وتربیتی به منظور پرورش نسلی سازنده،خلاق،خداجوشد.وافزود این نیازهنگامی برآورده می شود که ما نگاه خود را به تربیت و روش هایی که به نام تربیت در خانه ومدرسه به کار می رود تغییر دهیم وآن را متناسب با مقتضیات زمان ونیاز نسل جوان وفرهیخته تنظیم کنیم.

مصطفی کافی با اشاره به اینکه تمامی فعالیت های پرورشی و فرهنگی بر اساس مفاد تفاهم نامه منعقد شده با مناطق و نواحی انجام می شود، اظهار داشت: در صورتیکه آموزش و پرورش از لحاظ مادی و معنوی پشتیبانی شود و ارتباط تنگاتنگ بین مدرسه و خانه برقرار شود، می توان گفت: فضا برای تربیت اسلامی، سیاسی و اجتماعی فراهم شده است.

او در ادامه به تلاش مربیان پرورشی در تربیت و بروز استعداد های دانش آموزان اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: اینکه دانش آموزان با آگاهی به استعداد های درونی خود جرات هنرنمایی پیدا می کنند باعث می شود به هویت ملی و انقلابی خود پایبند باشند.

معاون پرورشی وفرهنگی استان با اشاره به ثبت نام 70 هزار نفر دانش آموز دوره ابتدایی در حفظ جز سی ام قرآن کریم ، گفت: تربیت امر تدریجی است و پرورش فطرت خداجویی دانش آموزان یک هنر است که این وظیفه را مربیان و معاونین پرورشی بر عهده دارند.

به گفته کافی اگر می خواهیم انقلاب تربیتی اتفاق بیافتد باید در نگرش و اندیشه های خود نیز تغییراتی بدهیم.

او با بیان اینکه مربیان بایستی نقش راهبری داشته باشند، گفت: با تفویض مسئولیت های اجتماعی به تشکل های دانش آموزی می توان دانش آموزانی خلاق تربیت کنیم تا از آسیب های اجتماعی مصون بمانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار