توانمندسازی در بافت های فرسوده و حاشیه ای در دستور کار قرار بگیرد

استاندار تهران گفت:حاشیه نشینی و وجود بافت های فرسوده در اطراف شهرها فضا را برای گسترش بزهکاری و آسیب های اجتماعی فراهم می کند و باید در جهت توانمندسازی این فضاها اقدام شود.

کد مطلب: ۷۰۲۹۷۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا شهر تهران،سیزدهمین جلسه ستاد فرهنگی و اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی استان تهران به ریاست محمدحسین مقیمی استاندار و با حضور محسن همدانی معاون امنیتی و انتظامی استانداری،شکراله حسن بیگی سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری ،سیاوش شهریور مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری ، عیسی فرهادی فرماندار تهران و اعضای ستاد برگزار شد.


استاندار تهران در این جلسه با اشاره به ضرورت آموزش مهارت های زندگی در کنار مشاوره قبل از ازدواج گفت: اگر با کمک دستگاه های مسئول بتوانیم با آموزش ٢١ مهارت تعریف شده زندگی به جوانان،سالانه درصدی از میزان طلاق کم کنیم کار بزرگی انجام می شود.

وی افزود:در توجه به موضوع آسیب های اجتماعی همه دستگاه ها و سه قوه هم جهت هستند تا دستورات مقام معظم رهبری تحقق یابد.

مقیمی با تأکید بر اهمیت همکاری دستگاه ها با سازمان بهزیستی به عنوان سازمانی حمایتی در موضوع آسیب های اجتماعی تصریح کرد: هر اطلاعات و کمکی از دستگاه ها لازم است برای حل آسیب ها باید در اختیار قرار بگیرد.

استاندار تهران گفت:سازمان های مردم نهاد نیز نقش مهمی در کنترل و رفع آسیب های اجتماعی به عهده دارند و مشاوره های قبل از ازدواج باید با جدیت پیگیری شود.

وی ادامه داد: بهره مندی از فضای رسانه ها به ویژه صدا و سیما و شبکه های اجتماعی و مشاوره به دانش آموزان در مدارس فرصت خوبی برای طرح اهمیت مشاوره قبل از ازدواج فراهم می کنند.

مقیمی با بیان اینکه آموزش مهارت های زندگی در زمان به موقع ، اثرات مثبتی در زندگی جوانان دارد گفت:خیلی از طلاق ها به دلیل نداشتن درک مشترک نسبت به وظایف در میان زوجین اتفاق می افتد.

استاندار تهران به نقش مؤثری که روحانیون در گفت و گو با مردم دارند اشاره کرد و افزود: ٣٥٤ سرای محله از سوی شهرداری تهران ایجاد شده است که روحانیون می توانند در آنها مشاوره های مؤثری در بخش های مختلف ارائه دهند.

وی کانون های فرهنگی و اجتماعی مساجد را فرصت خوبی برای مشاوره و آموزش مهارت زندگی دانست و تصریح کرد: حاشیه نشینی در استان تهران و وجود بافت های فرسوده در اطراف شهرها فضا را برای گسترش بزهکاری و آسیب های اجتماعی فراهم می کند و باید در جهت توانمندسازی این فضاها با همکاری دستگاه های مسئول اقدام شود.

مقیمی در پایان بر آموزش مهارت های زندگی از دوران پیش دبستانی تا دبیرستان در مدارس تأکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار