مدیرعامل شرکت مترو تهران عنوان کرد

جزئیات طرح اتصال ایستگاه‌های مترو به ایستگاه‌های راه آهن

تهران (پانا) - مدیر عامل شرکت مترو تهران جزئیاتی در مورد طرح اتصال ایستگاه‌های مترو به ایستگاه‌های راه آهن ارائه کرد.

کد مطلب: ۷۰۰۱۲۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی شرکت مترو، علی امام اظهار کرد: شرکت راه آهن درصدد آن است تا با ایجاد ایستگاه‌های تبادل سفر در مجاورت ایستگاه‌های جوانمرد قصاب (خط یک)، میدان راه آهن ( تقاطع خط 3 با کریدور اصلی شرکت راه آهن به صورت زیرگذر) و شهرری ( خط 6- طرح توسعه جنوبی این خط ) امکان جابجایی مسافران قطارهای بین شهری از طریق خطوط ریلی درون شهری را فراهم کند.

وی افزود: طی مکاتباتی که از سال 95 با شرکت راه آهن شهری تهران و حومه انجام شده اجرای طرحی مبنی بر ادامه و توسعه گالری های جنبی موجود در ایستگاه جوانمرد قصاب (از خط یک مترو) و اتصال به ایستگاه حومه‌ای (جزیره‌ای) شرکت راه‌آهن از طریق یک گالری مستقیم، به منظور تبادل سفر از طریق محوطه ضلع شرقی ایستگاه مترو پیشنهاد و مورد موافقت قرار گرفته است. همچنین اخیراً پیشنهاد مشابه دیگری در زمینه ایجاد ایستگاه تبادلی بین ایستگاه شهرری ( در تقاطع خطوط یک و 6 مترو) و پایانه در دست احداث شرکت راه آهن که قرار است در همین محدوده ایجاد شود، مطرح شده است.

امام افزود: در طرح توسعه‌ای خط 6 مترو، توسعه جنوبی خط از حضرت عبدالعظیم حسنی تا شهرری مد نظر قرار گرفته است که در این ایستگاه (شهرری) خطوط یک و 6 مترو تهران با یکدیگر تلاقی خواهند داشت و ایجاد پایانه مسافری توسط شرکت راه آهن در محدوده یاد شده، باعث می شود مسافران بین شهری بتوانند به راحتی از طریق خطوط یک و 6 مترو به اقصی نقاط پایتخت دسترسی پیدا کنند.

وی ادامه داد: همچنین در ایستگاه راه آهن از خط 3 مترو، یک کریدور ارتباطی بین این ایستگاه و سالن اصلی سوار و پیاده شدن مسافران بین شهری شرکت راه‌آهن در حال احداث است که پیش بینی می‌شود تا اخر سال جاری کار ساخت آن به اتمام برسد.

مدیرعامل شرکت مترو تهران افزود: همچنین اقدامات مشترک برای تکمیل بحث‌های ایمنی در خط 7 و پیگیری مصوبات مربوط به خطوط 3، 4، 6 و 7 و همچنین موضوع ساخت پایانه‌های مربوط به ایستگاه‌های خطوط مختلف مورد تبادل نظر و جمع بندی قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار