مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:
زندگی دانش آموزان باید مبتنی بر خلاقیت باشد/نظارت بر خوابگاه مدارس شبانه روزی
تبریز(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: آموزش مهارت های زندگی و کار آفرینی و توسعه آموزش های حقوق شهروندی و تربیت عملی برای دانش آموزان و اولیا از طریق برگزاری کارگاههای آموزشی از اولویت های اصلی نظام آموزشی کشور است.
جعفر پاشایی در آئین اختتامیه گردهمایی دو روزه مدیران و روسا آموزش و پرورش نواحی و مناطق استان در باشگاه فرهنگیان تبریز گفت: فرهنگیان و دانش آموزان آذربایجان شرقی مساعدت قابل توجه برای زلزله زدگان کرمانشاه انجام دادند.
مدیر کل آموزش وپرورش استان بر ایجاد خلاقیت و نو اندیشی و نو آوری در بسترادارات آموزش و پرورش و مدارس اشاره کرد و گفت: شعار اصلی و تابلوی حرکت دستگاه تعلیم و تربیت استان مدرسه بعنوان کانون آموختن خلاق و زیستن با اخلاق است.
وی با اشاره به اینکه آموزش، تحصیل مبتنی بر اخلاق و زندگی اخلاقی دانش آموزان باید مبتنی بر خلاقیت باشد گفت: آموزش مهارت های زندگی و کار آفرینی و توسعه آموزش های حقوق شهروندی و تربیت عملی برای دانش آموزان و اولیا از طریق برگزاری کارگاههای آموزشی از اولویتهای اصلی نظام آموزشی کشور است.
پاشایی با بیان اینکه نرخ باسوادی در سطح استان درسال ۹۵ نسبت سال۹۰، ۲/۶ افزایش یافته است، افزود: همکاری ادارات و مراجع مرتبط در بحث جلوگیری از مبادی بیسوادی در سال های آتی لازم و ضروری است.
مدیر دستگاه تعلیم وتربیت استان خاطر نشان ساخت: برنامه های سواد آموزی و ریشه کنی مساله بیسوادی مورد تاکید مسئولین آذربایجانشرقی است.
پاشایی بر جدی گرفتن روند برگزاری امتحانات تاکید کرد و افزود: نظارت و حضور در جلسات امتحانی مدنظر مدیران و روسای آموزش وپرورش نواحی و مناطق قرار گیرد.
وی بر پرهیز از تنبیه بدنی در مدارس تاکید کرد و افزود: با توجه به فصل سرما، سیستم گرمایشی مدارس مورد نظارت قرار گرفته تا کمترین نارسایی در این حوزه بوجود نیاید.
این مقام مسئول در استان اطهار کرد: تکریم شان، منزلت و رضایتمندی معلمان وظیفه تک تک مسئولین آموزش وپرورش از ستاد تا ادارات نواحی ومناطق است.
پاشایی اذعان داشت: سند تحول بنیادین بعنوان مرجع و مادر تحول در آموزش وپرورش محسوب می شود و تسلط متولیان آموزش وپرورش برمحتوای این سند وتلاش در اجرایی کردن مفاد آن امری ضروری و انکار ناپذیر است.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجانشرقی خواستار آماده سازی فضا، تجهیزات و نیروی انسانی جهت استقرار پایه دوازدهم در سال آینده شد.
پاشایی بر استفاده از روشهای اقناعی و ایجابی در مدیریت اشاره کرد و اذعان داشت: از ظرفیت خیرین مدرسه یار و مدرسه ساز در راستای تجهیزات مدارس استفاده شود.
این مقام مسئول در استان خواستار نظارت مدیران و روسای دستگاه تعلیم وتربیت نواحی و مناطق بر کیفیت آموزش و پرورش مدارس دولتی وغیر دولتی و شرکت مستمر در جلسات شورای دبیران مدارس شد.
وی بر برگزاری کارگاههای آموزشی آسیب های برای دانش آموزان و اولیای مدارس اشاره کرد و افزود: در کنار کارگاهها، برنامه های فرهنگی، هنری و ورزشی می تواند نقش موثری در پیشگیری از آسیب های اجتناعی داشته باشد.
پاشایی گفت: بازدید دوره ای بازرسان استانی از بخش های مختلف آموزش و پرورش نواحی و مناطق آذربایجانشرقی همچنان ادامه خواهد داشت.
مدیرکل آموزش وپرورش آذربایجانشرقی بر اولویت قرار دان پوشش تحصیلی اشاره کرد و اظهار داشت: هیچ دانش آموزی با هیچ بهانه ای نباید از تحصیل بازماند.
این مقام مسئول در آذربایجانشرقی خواستار پیگیری پروژه های نیمه تمام رفاهی، آموزشی و پرورشی با استفاده از ظرفیت خیرین شد.
پاشایی با بیان اینکه در انتخاب سرپرستان مدارس شبانه روزی نظارت جدی صورت گیرد، افزود: در کنار آن نظارت بر نظافت آشپزخانه و خوابگاه مدارس شبانه روزی در راس کارها قرار گیرد.
مدیر دستگاه تعلیم و تربیت استان هماهنگی و همکاری و یکدلی عامل موفقیت برنامه ها دانست و ادامه داد: با تلاش مجموعه در دولت تدبیر و امید در سطح استان نزدیک به ۱۲۰ نمازخانه در مدارس احداث شده است.
پاشایی با بیان اینکه دربرنامه ششم توسعه ۲۳ بند به آموزش وپرورش اختصاص یافته، افزود: این برنامه نوید بخش آینده ای روشن برای دستگاه تعلیم وتربیت است.
وی در پایان خاطرنشان شد: ارتباط موثر با مسئولین شهرستان، فعال کردن درس تربیت و ورزش همگانی در کلاس درسی، ثبات وپایداری، شفافیت و کار وتلاش وشبانه روزی و... از وظایف دیگر مدیران و روساء است.
ارسال دیدگاه