کشورهای عربی خواستار به رسمیت شناختن مرزهای فلسطین شدند

تهران (پانا) - اتحادیه کشورهای عربی خواستار به رسمیت شناختن مرزهای فلسطین طبق قطعنامه ۴ ژوئن سال ۱۹۶۷ (14 خرداد 1346) با پایتخت بیت المقدس شد.

کد مطلب: ۶۹۱۷۵۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش اسپوتنیک، دولت‌های عربی قصد دارند از شورای امنیت سازمان ملل متحد بخواهند که تصمیم کاخ سفید مبنی بر به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل را بررسی کند. این اتحادیه از مقامات آمریکایی نیز درخواست کرد که تصمیم خود را لغو کنند.

در عین حال کشورهای عربی تعهد به روند صلح و حل و فصل درگیری بر پایه آشتی دو کشور را خواستار شدند.

در اتحادیه دولت‌های عربی خاطرنشان کردند که جامعه بین‌الملل باید اسرائیل را مجبور کند که قطعنامه شورای امنیت را اجرا کند و اشغال غیر قانونی تمام‌ زمین‌های فلسطینی و عربی از ۴ ژوئن سال ۱۹۶۷ (14 خرداد 1346) را خاتمه دهد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز 6 دسامبر (15 آذر) طی سخنانی در کاخ سفید بیت‌المقدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت و به وزارت امور خارجه آمریکا دستور داد که مقدمات انتقال سفارت این کشور از تل آویو به بیت‌المقدس را مهیا سازد.

این اقدام برخلاف قعطنامه‌های سازمان ملل متحد و نظر اکثر کشورهای دنیا از جمله متحدین آمریکا در اروپا و کشورهای عرب و اسلامی است که معتقدند این اقدام آمریکا می‌تواند چشم‌انداز حل و فصل مسالمت‌آمیز مسئله فلسطین و اسرائیل را تحت تاثیر قرار دهد.

این تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، موجی از واکنش های منفی را در دنیا به همراه داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار