از سوي سازمان فرهنگي،اجتماعي و ورزشي شهرداري قزوين:

روش«شيوه هاي صحيح تنبيه کودکان» در فرهنگسرا شهيد رجايي قزوين برگزارشد

از سوي سازمان فرهنگي،اجتماعي و ورزشي شهرداري قزوين،کارگاه آموزشي «شيوه هاي صحيح تنبيه کودکان» با هدف ارتقاي مهارت‌هاي زندگي شهروندان در فرهنگسرا شهيدرجايي برگزار شد.

کد مطلب: ۶۸۴۸۶۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا قزوین، رخ فروز،روان شناس در اين کارگاه آموزشي گفت: حضور پدر به اندازه مادر براي رشد رواني کودکان مهم است و برقراري تعادل بين روابط والدين مي‌تواند از نظر رواني سبب رشد صحيح کودکان شود.

سهيلا رخ‌فروز افزود: رفتار پدران و مادران براي فرزندان الگو و مدل و گفتارشان براي او سند است، بنابراين والدين بايد مراقب نوع رفتار و کردار خود در حضور کودکانشان باشند.

وي در بخش ديگري از سخنانش به شيوه هاي صحيح تنبيه کودکان پرداخت و گفت: والدين بايد بدانند آيا اصلاح رفتار نادرست کودک هدف آنها است يا تنبيه صرفا وسيله‌اي است که براي فرونشاندن خشم از آن استفاده مي‌کنند.

رخ فروز اظهار کرد: تنبيه زماني در تربيت کودک موثر است که با روش درستي اعمال شود،در غير اين صورت مي‌تواند باعث آسيب رواني در کودک باشد.

وي افزود:بسيار مهم است که در تنبيه کودکان به کودک ابراز علاقه هم بکنيد تا کودک بداند اين رفتارنادرست باعث نشده که محبت شما به او کم شود. به عنوان مثال با حالت جدي به کودک بگوييد: "با اينکه خيلي دوستت دارم ولي اين کارت رو دوست ندارم".

گفتني است؛ در اين کارگاه مطالب مفيدي در خصوص «تاثير خانواده در شکل گيري رفتار کودکان»،«تنبيه نادرست»،«روش هاي تنبيه صحيح کودکان» و «نترساندن کودکان از تنهايي و تاريکي» ارائه شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار